Foreslår ytterlegare 1 milliard kroner til togselskapa for å sikre rutetilbod
![Foto: Olav Heggø](/data/images/00286/75320b23-75db-496d-afff-42dcd851fb2a-w_720.jpg)
Togtransport bidrar til at samfunnskritisk personell kan reise til og frå arbeid under handteringa av koronapandemien. For å sikre dette, har det vore viktig å oppretthalde eit tilstrekkeleg godt togtilbod.
Etter kvart som samfunnet gradvis har opna opp igjen, har talet på passasjerar auka medan togselskapa i stadig større grad køyrer ordinært rutetilbod rutetilbod rundt dei store byane. I tråd med tilrådingane i smittevernrettleiinga køyrer togselskapa framleis med færre pasasjererar enn før koronautbrotet i mars i år.
- Vi vil bidra til at landet kjem tilbake på skinner og at fleire permitterte kan byrje å arbeide igjen. Då er det viktig at togtilbodet er dimensjonert for det, seier samferdselsministeren.
Vidareføring av ordning med tilleggsavtaler
I desember i fjor løyvde Stortinget drygt 4 milliardar kroner til statleg kjøp av persontogtenester på statsbudsjettet for 2020. I april i år løyvde Stortinget 550 millionar kroner ekstra på grunn av koronasituasjonen.
Løyvingsforslaget på 1 milliard kroner som regjeringa legg fram i dag, er ei vidareføring av ordninga med tilleggsavtalar som blei vedtatt i april i år. Midlane gjer det mogleg for Jernbanedirektoratet å inngå nye eller forlengje eksisterande tilleggsavtalar med togselskapa utover hausten, slik at eit tilstrekkeleg togtilbod kan bli vidareført. Den føreslåtte auken i løyvinga skal dekkje ein lengre periode og er difor høgare enn løyvinga som blei vedtatt av Stortinget i april.
Det er usikkert kor lenge det vil vere behov for tilleggsavtalar. Regjeringa føreslår difor at det vil vere mogleg å overskride løyvinga med inntil 300 millionar kroner, i fall det er naudsynt å forlengje perioden med tilleggsavtaler som følge av smitteverntiltak.
Tilleggsavtalane skal framleis gjelde i ein tidsavgrensa periode og bli avslutta så snart grunntilbodet blir dekt innafor eksisterande avtaler. Regjeringa vil fortløpande vurdere behovet for å forlengje dei mellombelse avtalene. Desse avtalane skal òg bli avgrensa mot andre kompenserande tiltak for å hindre overkompensasjon.
Andre tiltak for dempe negative konsekvensar for togselskapa
Fleire tiltak har blitt innført for å dempe dei negative konsekvensane for togoperatørane. Desse selskapa har blitt kompensert av Jernbanedirektoratet for persontogtenester basert på ordinær ruteplan, sjølv om togtilbodet har vore redusert i samråd med direktoratet på grunn av etterspurnad etter togreiser. Bane NOR har utsett innkrevjing av infrastrukturavgifter. Redusert meirverdiavgift på transport og generelle tiltak for næringslivet kjem òg togoperatørane til gode.
For fleire opplysningar – sjå:
- Prop. 127 S (2019–2020) Endringer i statsbudsjettet 2020 under Kunnskapsdepartementet, Kulturdepartementet, Justis- og beredskapsdepartementet, Kommunal- og moderniseringsdepartementet, Arbeids- og sosialdepartementet, Helse- og omsorgsdepartementet, Barne- og familiedepartementet, Nærings- og fiskeridepartementet, Landbruks- og matdepartementet, Samferdselsdepartementet, Klima- og miljødepartementet, Finansdepartementet, Forsvarsdepartementet og Olje- og energidepartementet (økonomiske tiltak i møte med virusutbruddet)
- Pressemelding frå Samferdselsdepartementet (4. april 2020): Regjeringen foreslår 550 millioner kroner ektra til togselskapene for å sikre rutetilbud
Nøkkelord
Kontakter
Pressekontakt08-16 på hverdager
Tel:919 14 777sdinfo@sd.dep.noBilder
![Foto: Olav Heggø](/data/images/00286/75320b23-75db-496d-afff-42dcd851fb2a-w_240.jpg)
Om Samferdselsdepartementet
Samferdselsdepartementet har det overordnede ansvaret for rammevilkår for postvirksomheten, for luftfarts-, vei- og jernbanesektoren og for riksveiferjene.
Følg pressemeldinger fra Samferdselsdepartementet
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Samferdselsdepartementet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Samferdselsdepartementet
Utredningsoppdrag: Alternativ kryssing av Nordfjorden på ferjestrekningen Anda-Lote8.7.2024 14:00:00 CEST | Pressemelding
- Jeg har gitt Statens vegvesen i oppdrag å se på alternativ kryssing av Nordfjorden på strekningen Anda-Lote på E39, slik vi lovet i ny Nasjonal transportplan. Statens vegvesen arbeider med sikte på at denne leveres i 2025, sier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.
Endringer i yrkestransportforskriften: Overgangsordninger og dispensasjon5.7.2024 16:31:57 CEST | Pressemelding
Fra 1. september må alle som har drosjeløyve være tilknyttet sentral, i tillegg til at de som ønsker å drive drosjesentral må ha sentralløyve. Samferdselsdepartementet fastsetter nå det nærmere innholdet i kravene som må være oppfylt for å få tildelt sentralløyve og overgangsordninger og dispensasjoner for næringen i forbindelse med de nye kravene.
Drosjeutvalget har levert siste delutredning: Samferdselsministeren vil sette seg inn i utvalgets anbefalinger5.7.2024 10:30:43 CEST | Pressemelding
Samferdselsminister Jon-Ivar Nygård har mottatt Drosjeutvalgets andre og siste utredning. Den inneholder forslag for et tilfredsstillende drosjetilbud i hele landet, gode arbeidsforhold i næringen, hvit økonomi, sikkerhet og etterlevelse av regelverket.
Presseinvitasjon: Samferdselsministeren mottar andre del av Drosjeutvalgets utredning2.7.2024 15:33:00 CEST | Pressemelding
Drosjeutvalget ble opprettet av regjeringen våren 2022, og er bredt sammensatt av representanter fra næringen, arbeidstagerorganisasjonene, eksperter og akademia. Fredag mottar samferdselsminister Jon-Ivar Nygård andre del av Drosjeutvalgets utredning fra utvalgsleder Hans Petter Graver.
Stein Mathisen er konstituert som statssekretær i Samferdselsdepartementet25.6.2024 13:09:31 CEST | Pressemelding
Stein Mathisen vil, i den perioden nåværende statssekretær Bent-Joacim Bentzen (Sp) avvikler foreldrepermisjon, være statssekretær i Samferdselsdepartementet.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom