For første gang: Coca-Cola feirer Ramadan i ny kampanje

Nå lanserer Coca-Cola en Ramadan-kampanje, på samme måte som selskapet i alle år har feiret julen med store kampanjer. Vi tar et standpunkt for mangfold, sier selskapets markedssjef i Norge.

I forbindelse med at Ramadan er inne i sin første uke lanserer Coca-Cola en stor Ramadan-kampanje i Norge – sin første noensinne.

– Nå vil vi feire Ramadan sammen med norske muslimer. Kampanjen bygger på våre kjerneverdier – fellesskap, glede og det å dele gode øyeblikk. Med utgangspunkt i disse har vi alltid markert julefeiringen, og det samme gjør vi nå med Ramadan. Slik ønsker vi å ta standpunkt for mangfold og kulturell inkludering, sier Johanna Kosanovic, markedssjef for The Coca-Cola Company i Norge.

Kampanjen vil bli synlig på mange forskjellige måter.

– Vi kommer til å ta i bruk sosiale medier, vendingmaskiner, sampling, utendørsreklame, og lager en film for digitale flater. Ikke minst samarbeider vi med dyktige, muslimske influensere som bidrar til å skape oppmerksomhet om høytiden også blant alle de nordmenn som ikke feirer Ramadan, fortsetter Johanna Kosanovic.

Den nye kampanjen bygger på selskapets kommunikasjonsplattform, KOS. Den handler om å oppfordre folk til å kose seg, uansett hvem de er.

– På samme måte som julemåltidene er typiske øyeblikk der man kan kose seg, er også Iftar, måltidene etter man bryter fasten, det. Derfor er også oppfordringen den samme: Kos deg, og del det gode øyeblikket med dem du er glad i, avslutter Johanna Kosanovic i Coca-Cola.

Om Coca-Cola Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Company Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola European Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola uten sukker, Coca-Cola light®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge, TAB X-tra®, Glaceau Smartwater®, bonaqua®, Adez®, fuzetea®, Honest®, Powerade®, Minute Maid®, Kuli®, CHAQWA®. Coca-Cola European Partners Norge har rundt 600 ansatte i Norge, og Coca-Cola Company Norge har i overkant av 10 ansatte. Se www.coca-cola.no for mer informasjon.