Flyr

Flyr lander fly av typen Boeing 737 – det første flyet «LN-FGA» ankommer Oslo lufthavn i begynnelsen av mai

Det første Boeing 737-flyet lander på Oslo lufthavn i mai. Flyr har signert avtaler for de første flyene av typen Boeing 737-800 til forventet gunstige betingelser, og er i sluttforhandlinger om flere fly. Det første flyet leveres i mai mens de neste kommer i begynnelsen av juni. Flåten utvides gjennom høsten.

Når det første flyet lander i Oslo, gjenstår kun formaliteter før Flyr får en endelig driftstillatelse (AOC) fra Luftfartstilsynet. Det første flyet får registreringsnummer LN-FGA og arbeidet med å lakkere flyene i Flyrs farger starter 30. mars.

Fra juni vil det ankomme ytterligere fly til Flyr-flåten, samtidig som piloter og kabinpersonell er på vei inn for å bruke tiden til trening og servicekurs. De første kursene er fulltegnede, og det er stor pågang fra dyktige folk med lang luftfartserfaring som ønsker å jobbe for Flyr. Selskapet har nå 45 ansatte med solid erfaring fra norsk luftfart og vil ha om lag 350 ansatte innen utgangen av året.

Venter på myndighetenes gjenåpningsplan

For å sikre forutsigbarhet for kundene venter Flyr med å åpne for billettsalg og rutestart til Regjeringen har kommet med sin plan for gjenåpning av samfunnet etter påske.

- For ikke å komme i en situasjon med betydelige endringer i ruteprogrammet og påfølgende ombookinger som vil være uheldig for kundene, vil oppstarten vår tilpasses Regjeringens plan for gjenåpningen av Norge, sier Flyr-sjefen, Tonje Wikstrøm Frislid.

I første omgang vil Flyr betjene en rekke norske byer, samt et utvalg av kjente og kjære reisemål i Europa, blant annet Malaga, Alicante og Nice. Selskapet vil utvide antall fly og destinasjoner i takt med etterspørselen, og på sikt er planen en flåte med 28-30 fly.

Flyr vil starte salget av flybilletter minst 30 dager før første flygning.

Ta kontakt på media@flyr.com for mer informasjon.

Om Flyr

Flyr
Nedre Vollgate 4

Følg pressemeldinger fra Flyr

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Flyr på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Flyr

Flyr – to raise 600 million and list on Euronext Growth11.2.2021 08:15:00 CET | Press release

NOT FOR PUBLICATION OR DISTRIBUTION, DIRECTLY OR INDIRECTLY, IN OR INTO THE UNITED STATES OF AMERICA, AUSTRALIA, CANADA, JAPAN, HONG KONG, SOUTH AFRICA OR ANY JURISDICTION WHERE TO DO SO MIGHT CONSTITUTE A VIOLATION OF LOCAL SECURITIES LAWS OR REGULATIONS. Flyr (or the Company), the new airline in Norway, will apply for a listing on Euronext Growth at the Oslo Stock Exchange. The Company seeks to raise NOK 600 million in a private placement valuing the company at NOK 750 million and has already received a commitment of NOK 165 million from cornerstone investors.