FLERE NORDMENN VIL DRA PÅ AKTIV FERIE

Norges største reisearrangør Ving, meddeler at det har vært en økning i søk på aktive ferier i 2022 sammenlignet med 2019. Selskapet satser derfor nå på å tilby et svært variert tilbud av treningsreiser i 2022, der alt fra yoga, skogsbad og bootcamp står på programmet, i tillegg til at de utvikler sportsfasilitetene på flere av hotellene deres med treningstilbud.

Verden er endelig åpen, og reiselysten eksploderer. Omsider kan vi høste sårt tiltrengt energi under eksotiske himmelstrøk igjen - enten svømmende i bassenget, på to hjul langs fjellet eller vandrende på golfbanen. Etter at Norges største turoperatør Ving endelig kom i gang med reisesalg igjen i begynnelsen av året, har etterspørselen etter aktive ferier bare gått en vei - og det er oppover.

Funn fra en ny nordisk studie de har foretatt viste nemlig at 23% av nordmennene ønsket å dra på en aktiv ferie, og at de mest ettertraktede treningsformene var yoga, padeltennis og fotturer - hvor interessen for sistnevnte hadde steget med hele 52% sammenlignet med 2019. Kristin Skjelvaag, ansvarlig for treningsreiser i Ving Norge, mener at undersøkelsen verifiserer at de har gjort mye rett i mange år, men at de nå kan være enda mer presise i det de tilbyr, samtidig som de skal fortsette å løfte frem og utvikle ulike treningsreiser og treningstilbud på hotellene.

Dette vises konkret i et tilbud på over 20 arrangerte treningsreiser med profilerte instruktører hos Ving i 2022, og ved at det arbeides på flere av hotellene deres med å omgjøre tennisbaner til padelbaner, så vel som at det tilrettelegges sykkelruter der man også kan sykle med elektrisk sykkel. Turruter i forskjellige lengder og vanskelighetsgrader vil også i større grad bli tilbudt – alt for å gjøre det enklere for de reisende å få en aktiv ferie.

Følg pressemeldinger fra Ving Norge

Siste pressemeldinger fra Ving Norge

Ving vil redusere klimaavtrykket fra feriereiser9.2.2022 14:24:59 CET | Pressemelding

– Vår viktigste reise noensinne! Det sier Marie-Anne Zachrisson, landssjef for Ving Norge som i dag lanserer sin bærekraftstrategi. En strategi som innebærer at Ving og moderselskapet Nordic Leisure Travel Group tar et kraftig grep om feriereisenes klimapåvirkning. Selskapets eget flyselskap, Sunclass Airlines, skal fram mot 2030 redusere sitt CO2-utslipp pr. passasjerkilometer med 25 prosent i forhold til 2019. Målet er å helt unngå utslipp av kulldioksid innen 2050, blant annet ved å bytte ut hele flyflåten. I tillegg skal Vings egne konsepthotell senest i 2030 hente all energi fra sol-, vann- og vindkraft. Dette er noen av målene Vinggruppen i dag presenterer, og som understreker selskapets vilje til å gjennomføre tiltak for at feriereisene skal bli mer bærekraftige.