FLEETCOR ® kjøper opp Plugsurfing, en ledende europeisk leverandør av løsninger for elbiler

Det ledende globale betalingsselskapet FLEETCOR Technologies, Inc. (NYSE: FLT) kunngjorde i dag at de hadde kjøpt opp Plugsurfing, en ledende europeisk programvare- og nettleverandør for elbiler til bil- og ladepunktsoperatører og ansvarlige for bilparker.

Denne pressemeldingen inneholder multimedia. Se hele pressemeldingen her: https://www.businesswire.com/news/home/20220831005648/no/

– Oppkjøpet er et ledd i FLEETCOR®s satsing på å utvikle løsninger i verdensklasse beregnet på elbiler for våre mange tusener av kunder med kommersielle bilparker, inkludert tilgang til europeiske roaming-funksjoner og apper for elbiler for bilførere og ansvarlige for bilparker, sier Tom Rowlands, global adm. dir. for elbiler i FLEETCOR.

– I tillegg gir Plugsurfing oss tilgang til nye kundesegmenter ved at vi kan bistå ladepunktsoperatører med programvare for administrasjon av ladeinfra­strukturen deres og gi originalutstyrsprodusenter en elbilløsning de kan markedsføre under eget merke. Vi er glade for at Plugsurfing nå er en del av FLEETCOR-familien.

Plugsurfing har utviklet sitt eget ladenettverk for elbiler i Europa med over 300 000 ladepunkter, eller nesten 80 prosent av alle ladepunktene i Europa. Plugsurfing-appen gir tilgang til omfattende takstinformasjon og forenkler betalingen for lading av elbiler. Denne løsningen er et viktig verktøy for dem som kjører elbil, og den er tilgjengelig direkte og som en nøkkelferdig løsning for elbilprodusenter som de kan markedsføre under eget merkenavn for distribusjon til kundene sine.

I tillegg bistår Plugsurfing også ladepunktsoperatører med en API, skybasert programvare som gjør det mulig for disse operatørene å kjøre maskinvaren sin effektivt, inkludert administrasjon av betaling for lading.

Siden Plugsurfing ble grunnlagt i 2012, har selskapet behandlet rundt 20 millioner ladeøkter og har vært i forkant med å konsolidere og forenkle det europeiske elbiløkosystemet.

– Vi synes det er spennende å løfte frem den elektriske fremtiden i Europa gjennom oppkjøpet av FLEETCOR, fortreller Tatu Kulla, adm. dir. i Plugsurfing.

– Med distribusjonsnettet og ressursene deres kan vi skalere Plugsurfing-plattformen slik at den kan betjene eksisterende og fremtidige kunder enda bedre på den elbilreisen som vil fortsette å utvikle seg over tid. Vi er glade over utsiktene til å fortsette å kunne arbeide for en fremtid med elbiler.

Om FLEETCOR®

FLEETCOR Technologies (NYSE: FLT) er et ledende globalt betalingsselskap som hjelper bedrifter med å redusere utgiftene ved å tilby innovative løsninger som muliggjør og kontrollerer utgiftsrelaterte kjøps- og betalingsprosesser. FLEETCOR-porteføljen av merkevarer automatiserer, sikrer, digitaliserer og administrerer betalingstransaksjoner på vegne av virksomheter i mer enn 100 land i Nord- og Latin-Amerika, Europa og den asiatiske stillehavsregionen. Mer informasjon finnes på www.FLEETCOR.com.

Om Plugsurfing

Plugsurfing samler hele bilens ladeøkosystem – førere, ladepunktsoperatører og bilprodusenter – på en felles plattform. De over en million bilførerne som er koblet til plattformen, drar nytte av et nettverk med over 300 000 ladepunkter over hele Europa og en pålitelig opplevelse gjennom vår app eller løsninger som er utviklet for partnerne våre. Vi bistår ladepunktsoperatører med en skybasert programvare for administrasjon av alt fra landsspesifikke forskrifter til forskjellige betalingsalternativer for kundene. Bilprodusenter drar nytte av tettere integrasjon med sin egen interne teknologi og løsninger de kan markedsføre under eget varemerke. Mer informasjon finnes på www.plugsurfing.com.

###

Den originale kildeteksten for denne meldingen er den offisielle og autoriserte versjonen. Oversettelser leveres bare som et hjelpemiddel og må kontrolleres mot kildeteksten som er den eneste versjonen av teksten som er juridisk bindende.

Scott Girling-Heathcote, SkyParlour
scott@skyparlour.com

RevBio Launches an Experiment for its Regenerative Biomaterial on the International Space Station9.12.2022 20:04:00 CET | Press release

RevBio, Inc., announced that anexperiment to study Tetranite®, the company’s regenerative bone adhesive biomaterial, has successfully been initiated onboard the International Space Station (ISS). On Saturday, November 26, 2022, the study materials were launched to the space station on SpaceX’s 26th Commercial Resupply Services (SpaceX CRS-26) mission, sponsored by the ISS National Laboratory. This in vivo research, which will be conducted over the next two months on the ISS, will examine the biomaterial’s ability to regenerate bone when used in a microgravity environment where bone growing conditions and the ability to regenerate new bone tissue is significantly compromised. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20221201005635/en/ RevBio Launches an Experiment for its Regenerative Biomaterial on the International Space Station. This Experiment will Examine TETRANITE’S Ability to Regenerate Bone under the Condition of