Fintech-gründer Åste Einn finalist i Ung Innovasjonspris 2019

Åste Einn, CDO og medgründer i fintech-selskapet Payr, er finalist i årets Ung Innovasjonspris 2019. Prisen deles ut under Technoport i Trondheim onsdag 27. mars 2019. De andre nominerte er Julia Navarsete, Marie Jacobsen Lauvås og Katina Kralevska.
Åste Einn, medgründer i Payr

Ung Innovasjonspris ble delt ut for første gang i 2007, og setter søkelyset på unge kvinner som står bak nyskapende idéer og produkter. Hensikten med prisen er å løfte fram kvinnene som lykkes, og bidra til å gjøre innovasjonene deres enda mer synlig.

Juryen som har valgt ut de fire finalistene består av ledende aktører innen innovasjon og næringsliv i Norge og Trondheimsregionen. Blant jurymedlemmene finner man Rita Ottervik, ordfører i Trondheim, Pål T Næss, Divisjonsdirektør i Innovasjon Norge og Toril A. Nagelhus Hernes, prorektor for nyskaping ved NTNU.

Åste Einn er er en av de ledende kvinnene i fintech i Norge, og har blitt anerkjent for sitt arbeid med Payr ved flere anledninger. I 2017 ble hun som eneste norske kvinne inkludert på den internasjonale Women in Fintech Powerlist, og hun har 2 år på rad blitt kåret til en av Norges 50 fremste teknologikvinner, senest i 2019.

Les mer om:

Ung Innovasjonspris

Åste Einn, medgründer i Payr

Om Payr

+47 22 12 02 22https://payr.no

Payr er et norsk prisvinnende fintech-selskap med et sterkt fokus på brukeropplevelse og design. Selskapets visjon er enkel: å forbedre folks økonomiske liv. Ved å ta i bruk vitenskap, psykologi og teknologi hjelper selskapet brukerne å leve mer tilfredsstillende liv, og de skaper produktopplevelser som folk elsker.

Payr har konsesjon som betalingsforetak fra Finanstilsynet.

Følg pressemeldinger fra Payr

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Payr på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Payr