Finn Bjelke feirer påske med ekstrasendinger av Pop Quiz

Pop Quiz-Finn blir Påske-Finn.

Finn Bjelke er klar med ekstrasendinger av Finn Bjelkes Pop Quiz i påsken. Foto: Bauer Media.

– Påske er quiz-tid, sier Pop Quiz-general Finn Bjelke, som er godt i gang med å lage ekstra mange spørsmål til det populære radioprogrammet.

Vanligvis sendes Finn Bjelkes Pop Quiz hver lørdag formiddag, men i påsken frister han med ekstrasendinger. Dermed blir det livesendinger der deltakere får bryne seg på musikkspørsmål skjærtorsdag, langfredag og påskeaften.

– Du trenger ikke ha svart belte i musikk for å gjøre det godt i Pop Quiz. Men en sunn interesse for musikk bør nok ligge i bunn, sier Bjelke, som jobbet i NRK før han meldte overgang til Radio Vinyl i 2018.

Ekstrasendingene av Pop Quiz sendes fra Beitostølen, som er et populært reisemål i påsken for skifolket i Sør-Norge. Selv blir ikke Bjelke å se i løypene i år, mest på grunn av et kne som har slått seg vrang. Men et vondt kne betyr lite når det skal quizzes i musikk, mener programlederen, som dessuten har en oppfordring til alle som tilbringer påsken i området: Ta kontakt med Radio Vinyl om du vil være med som deltaker i programmet!

I påsken sendes Finn Bjelkes Pop Quiz skjærtorsdag, langfredag og påskeaften kl. 11.