Felleskjøpet Rogaland Agder blir forhandler av Ifor Williams tilhengere

Felleskjøpet Rogaland Agder SA og Ifor Williams Norge AS har inngått samarbeidsavtale om salg og service av tilhengere på deres fagsentre i Kristiansand, Haugesund og på Klepp. Samarbeidet omfatter også utvalgte Bondekompani-butikker.
Felleskjøpet Rogaland Agder blir forhandler av Ifor Williams tilhengere. Foto: FKRA

Tilhengermerket Ifor Williams har siden 1995 hatt en god markedsutvikling i Norge. Nå styrker de seg ytterligere i Rogaland og Agder for å nå nye kundegrupper og markeder.

- Vi er glade for å kunne presentere dette samarbeidet. Rogaland og Agder er et strategisk viktig område for oss, og med dette vil vi kunne gjøre produktene våre mer tilgjengelig i et voksende markedssegment, sier Fredrik Duenger som er daglig leder hos Ifor Williams Norge AS.

Han er tydelig på at dette blir et godt supplement til eksisterende forhandlere i regionen.

- Vi er klar og tydelig i vår forhandlerstrategi. Gode, profesjonelle og kunnskapsrike forhandlere er helt avgjørende for at vår merkevare blir ivaretatt på en riktig måte. Kvaliteten på disse skal gjenspeile kvaliteten og profesjonaliteten i våre tilhengere. Felleskjøpet Rogaland Agder har en sterk merkevare, med sin kompetanse og ekspertise på landbrukssegmentet samt park og anlegg, vil dette bli en styrke for oss, forsetter Duenger.

Får et komplett utvalg

Fra før tilbyr Felleskjøpet Rogaland Agder både Gaupen og Tredal tilhengere. Nå satser de også på de «tyngre» tilhengerne.

- Dette er en viktig avtale for å møte etterspørselen vi har fra våre kunder. Ifor Williams er uten tvil et profesjonelt tilhengermerke som har de kvalitetene vi kan stå inne for. Nå kan vi tilby produkter av høyeste kvalitet, både konstruksjons- og kvalitetsmessig, sier innkjøpssjef Sigbjørn Lerbrekk hos Felleskjøpet Rogaland Agder.

Han legger til:

Vi gleder oss stort til å vise frem og tilby våre kunder tilhengere fra Ifor Williams. Produktene vil i hovedsak bli å finne på våre fagsentre i Haugesund, Klepp og Kristiansand, med tillegg til flere av våre Bondekompani-butikker. Her vil vi ha alt fra dyr- og hestehengere, skaphengere, maskinhengere, tipphengere og varehengere for å nevne noe, avslutter Lerbrekk.

Kort om Felleskjøpet Rogaland Agder

Felleskjøpet Rogaland Agder (FKRA) er en samvirkebedrift eid av 8000 bønder. FKRA er en spydspiss i utviklingen av landbruket, og en klar markedsleder på flere av våre forretningsområder.

Ved våre 3 regionale Fagsenter, lokalisert i Kristiansand, Haugesund og Klepp, tilbyr vi et komplett vare- og tjenestesortiment. I vår markedsområde har vi også 21 BondeKompaniet butikker, 5 verksted og et stort mobilt serviceapparat.

Vår nettbutikk bondekompaniet.no retter seg både mot privatkunder og den profesjonelle bonden.

Kort om Ifor Williams

Ifor Williams Norge AS er norgesimportør av det anerkjente og etterspurte tilhengermerket Ifor Williams Trailers, og er Norges største importør av biltilhengere. Tilhengermerket er blant de mest fremgangsrike i verden, og har i en årrekke hatt en meget god markedsutvikling i Norge.

Etter design og produksjon i gjennom 60 år er nå Ifor Williams Trailers Ltd. Storbritannias største produsent av biltilhengere med totalvekt opp til 3.500 kg.

Samarbeidet omfatter også utvalgte Bondekompani-butikker.  Foto: BondeKompaniet
Samarbeidet omfatter også utvalgte Bondekompani-butikker. Foto: BondeKompaniet