Februarnyheter fra Coca-Cola

Februar er lanseringsmåned i dagligvarebransjen, og Coca-Cola benytter anledningen til å lansere to nye drikker – begge uten sukker.
– Vi fortsetter arbeidet med å lansere sukkerfrie drikker, i tråd med vår strategi om å være en totalleverandør av drikkevarer som gir folk stadig flere smaker og alternativer å velge i, sier Tonje Haugen, markedssjef i Coca-Cola Norge.
Coca-Cola uten sukker – med forfriskende smak av lime
I 2021 fikk Coca-Cola uten sukker en ny smak, som var mer lik den originale enn noensinne. Nå blir denne varianten også tilgjengelig med smaken av lime.
– Vi vet at mange ønsker flere sukkerfrie smaker å velge i, samtidig som mange også er glade i smaken av Coca-Cola i kombinasjon med sitrus. Nå kan alle disse kose seg med en kald Coca-Cola uten sukker med en forfriskende smak av lime, sier Haugen.
Den nye varianten blir tilgjengelig uke 8, som halvannen- og halvlitersflasker.
Fanta no sugar – med eksotisk smak av mango
Fanta er den nest eldste merkevaren til The Coca-Cola Company. Den finnes allerede i en rekke varianter her i Norge, og nå kommer sukkerfrie Fanta i en ny variant, med tropisk smak av mango.
– Fanta Mango no sugar er en herlig smakskombinasjon som har gjort det godt i smakstester, og vi vet mange nordmenn er glade i smaken av mango. Vi tror mange vil like den eksotiske smaken av nye Fanta Mango – en perfekt, sommerlig smak for den lysere tiden som ligger foran oss, sier Haugen.
Den nye varianten blir tilgjengelig uke 8, som halvannen- og halvlitersflasker.
Nøkkelord
Kontakter
Inger Marie F. IngdahlKommunikasjonsdirektørCoca-Cola Norge
Merkevarer, produkter og kampanjer
Bilder
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge

Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Valgt ut av internasjonal sportsdrikk: Skiskytter Ingrid Landmark Tandrevold blir Powerade-ambassadør for Milano Cortina 20269.10.2025 09:33:02 CEST | Pressemelding
Skiskytter Ingrid Landmark Tandrevold blir Powerade-ambassadør. Gjennom samarbeidet vil publikum få innblikk i hennes oppkjøring mot de olympiske og paralympiske vinterleker i Milano Cortina 2026. «Håper at innblikk i min hverdag kan inspirere andre til å pushe sine egne grenser», sier Tandrevold.
Treningsklassikeren i ny variant: Nå kommer Powerade med kirsebærsmak15.9.2025 12:21:57 CEST | Pressemelding
Powerade er en klassiker for treningsglade nordmenn. Nå kommer den i en ny variant her i Norge: Powerade Cherry.
Nå er disse tilbake – med navnet ditt i stedet for den kjente logoen14.4.2025 08:48:02 CEST | Pressemelding
Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Og du er ikke alene: 250 norske navn overtar logoplassen på flasker og bokser når Coca-Cola igjen oppfordrer til å «Share a Coke».
Coca-Cola etterlyser norske ideer18.3.2025 09:46:47 CET | Pressemelding
Coca-Cola Europacific Partners søker samarbeid med selskaper og forskningsmiljøer som bidrar til økt bærekraft for både Coca-Cola selv, og bransjen for øvrig. Nå ser de også etter norske partnere.
Ny kampanje: Coca-Cola lyser opp det norske vintermørket17.2.2025 09:52:17 CET | Pressemelding
Coca-Cola hyller nordmenns holdning til det norske vintermørket i sin nye kampanje. «Der andre ser mørke, ser nordmenn muligheter», sier selskapet selv. Kampanjen fokuserer på fellesskap, og innebærer blant annet en musikalsk vinteropplevelse, utendørs lystunnel og selvlysende Coca-Cola-bokser.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom