Februarnyheter fra Coca-Cola
Februar er lanseringsmåned i dagligvarebransjen, og Coca-Cola benytter anledningen til å lansere to nye drikker – begge uten sukker.
– Vi fortsetter arbeidet med å lansere sukkerfrie drikker, i tråd med vår strategi om å være en totalleverandør av drikkevarer som gir folk stadig flere smaker og alternativer å velge i, sier Tonje Haugen, markedssjef i Coca-Cola Norge.
Coca-Cola uten sukker – med forfriskende smak av lime
I 2021 fikk Coca-Cola uten sukker en ny smak, som var mer lik den originale enn noensinne. Nå blir denne varianten også tilgjengelig med smaken av lime.
– Vi vet at mange ønsker flere sukkerfrie smaker å velge i, samtidig som mange også er glade i smaken av Coca-Cola i kombinasjon med sitrus. Nå kan alle disse kose seg med en kald Coca-Cola uten sukker med en forfriskende smak av lime, sier Haugen.
Den nye varianten blir tilgjengelig uke 8, som halvannen- og halvlitersflasker.
Fanta no sugar – med eksotisk smak av mango
Fanta er den nest eldste merkevaren til The Coca-Cola Company. Den finnes allerede i en rekke varianter her i Norge, og nå kommer sukkerfrie Fanta i en ny variant, med tropisk smak av mango.
– Fanta Mango no sugar er en herlig smakskombinasjon som har gjort det godt i smakstester, og vi vet mange nordmenn er glade i smaken av mango. Vi tror mange vil like den eksotiske smaken av nye Fanta Mango – en perfekt, sommerlig smak for den lysere tiden som ligger foran oss, sier Haugen.
Den nye varianten blir tilgjengelig uke 8, som halvannen- og halvlitersflasker.
Nøkkelord
Kontakter
Inger Marie F. IngdahlKommunikasjonsdirektørCoca-Cola Norge
Merkevarer, produkter og kampanjer
Bilder
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Nyheter fra Coca-Cola21.2.2024 13:37:40 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer flere nyheter for det norske markedet – her får du oversikten.
Coca-Cola Creations: Feirer K-Pop med «limited edition»20.2.2024 14:30:24 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer nå sitt nyeste produkt fra selskapets kreative Creations-univers: «Coca-Cola K-Wave Zero Sugar». Den nye smaken feirer K-Pop-bølgen og alle dens fans, og blir tilgjengelig i et svært begrenset opplag.
Coca-Cola: 25 år med norsk produksjon på Lørenskog19.12.2023 09:32:37 CET | Pressemelding
Det har gått 25 år siden verdens mest populære brus startet norsk produksjon på Lørenskog. – Nå ser vi frem mot de 25 neste, sier Carl Lescroart, administrerende direktør for Coca-Cola Europacific Partners Norge.
Her er Norges beste fotballklubber – på panting8.12.2023 09:29:23 CET | Pressemelding
Årets utgave av Pantedugnaden skapte ekstrainntekter for de deltakende klubbene på nærmere halvannen million kroner. To norske fotballklubber står igjen som Norgesmestere på panting.
«Finn frem julenissen i deg» oppfordrer Coca-Cola7.12.2023 09:50:51 CET | Pressemelding
Gjennom sin nye film, «Verden trenger flere julenisser», bruker Coca-Cola årets julekampanje til å sette fokus på gode hverdagsgjerninger. Ved å hylle hverdagsheltene – eller «nissene» om du vil – ønsker Coca-Cola å inspirere folk til å finne frem sin indre julenisse. I disse dager avløser den nye filmen klassikeren «Holidays are coming» på norske TV-skjermer.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom