Fanta tester nordmenns smaksløker
Fanta lanserer nå en limited edition med tre sukkerfrie, syrlige – og lilla – nyheter, som blir tilgjengelige i norske butikker fra midten av april. Lanseringen er fjerde utgave av #WhatTheFanta, kampanjen der Fanta ber nordmenn om selv å gjette seg frem til smakene på drikkene.
– Dette er noen fargesprakende nyheter jeg tror mange Fanta-fans kommer til å like. Med sine hemmelige smaker har #WhatTheFanta tidligere skapt stort engasjement – med tusenvis av forslag på hva smakene er – og vi håper på det samme i år, sier Tonje Haugen, markedssjef for Coca-Cola i Norge.
– Vårt fokus er å tilby stadig nye sukkerfrie drikker, og denne kampanjen er en fin måte å kommunisere dette. Den handler om å ha det morsomt med smak: Å skape litt hverdagsmoro ved å la Norges mange Fanta-fans engasjere seg i et smaksmysterium, og teste smaksløkene i jakten på de riktige svarene. Og i år er det ikke enkelt, smiler Haugen.
Langsiktig, sukkerfri satsing
#WhatTheFanta-nyhetene føyer seg inn i Coca‑Colas arbeid med å redusere mengden tilsatt sukker i porteføljen, ved stadig å introdusere nye sukkerfrie og sukkerreduserte drikker som folk kan velge i. De siste årene har 80 % av selskapets nyheter vært sukkerfrie. Høy innovasjonstakt og bevisst markedsføring gjør at sukkerinntaket fra selskapets produkter er redusert med over 20 % siden 2013.
- De nye, sukkerfrie Fanta-smakene er en limited edition, og blir tilgjengelig som 0,5 liters flasker i norske butikker fra midten av april.
- Folk kan følge kampanjen, og sende inn sine smaksforslag, i Fantas app. Der kan de også få smakshint av den eksentriske kokken Gloria, i episodene av hennes show The Fabolous Flavour Hunt.
- Kampanjen vil kommuniseres i digitale og utendørs kanaler, sosiale medier (#whatthefanta) og ved hjelp av ulike influensere, som har tatt på seg rollen som Flavour Hunters.
Nøkkelord
Kontakter
Inger Marie F. IngdahlKommunikasjonsdirektørCoca-Cola Norge
Merkevarer, produkter og kampanjer
Bilder
Lenker
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Nyheter fra Coca-Cola21.2.2024 13:37:40 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer flere nyheter for det norske markedet – her får du oversikten.
Coca-Cola Creations: Feirer K-Pop med «limited edition»20.2.2024 14:30:24 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer nå sitt nyeste produkt fra selskapets kreative Creations-univers: «Coca-Cola K-Wave Zero Sugar». Den nye smaken feirer K-Pop-bølgen og alle dens fans, og blir tilgjengelig i et svært begrenset opplag.
Coca-Cola: 25 år med norsk produksjon på Lørenskog19.12.2023 09:32:37 CET | Pressemelding
Det har gått 25 år siden verdens mest populære brus startet norsk produksjon på Lørenskog. – Nå ser vi frem mot de 25 neste, sier Carl Lescroart, administrerende direktør for Coca-Cola Europacific Partners Norge.
Her er Norges beste fotballklubber – på panting8.12.2023 09:29:23 CET | Pressemelding
Årets utgave av Pantedugnaden skapte ekstrainntekter for de deltakende klubbene på nærmere halvannen million kroner. To norske fotballklubber står igjen som Norgesmestere på panting.
«Finn frem julenissen i deg» oppfordrer Coca-Cola7.12.2023 09:50:51 CET | Pressemelding
Gjennom sin nye film, «Verden trenger flere julenisser», bruker Coca-Cola årets julekampanje til å sette fokus på gode hverdagsgjerninger. Ved å hylle hverdagsheltene – eller «nissene» om du vil – ønsker Coca-Cola å inspirere folk til å finne frem sin indre julenisse. I disse dager avløser den nye filmen klassikeren «Holidays are coming» på norske TV-skjermer.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom