Eurovision-finalen: Kun i Radio Gaga-bladet!

– Eurovision Song Contest 2020 er herved flyttet fra Rotterdam til Radio Gaga-bladet, sier redaktør Tormod Løkling. Redaktøren bedyrer at dette var en vanskelig bestemmelse for Den europeiske kringkastingsunionen, men er samtidig stolt over at valget falt på Radio Gaga.

Grand PRix-finalen: Kun i Radio Gaga-bladet

– Uten folkefesten i Rotterdam er risikoen for smitte betydelig redusert, sier Løkling.
Isteden for en voldsom sammenstimling av folk i Nederlands nest største by, kan Eurovision-fans nå gå i ro og  mak – en og en – til nærmeste butikk og sikre seg Radio Gaga-bladet.
– Det er temmelig risikofritt, sier redaktøren.

Slipper pute-tv
Han holder også fram at en annen fordel er at vi slipper alle pute-tv-intervjuene i green room.
– Og vi slipper å høre juryformenn og -kvinner fra sjuogtrygve land gratulere nederlenderne på låghalt engelsk med et strålende arrangement.
Serieskaperen Øyvind Sagåsen er også veldig fornøyd med å være årets Eurovision-arrangør:
– Å sende kristenkonservative Rolf for å dekke Eurovision var åpent mål, sier Øyvind Sagåsen.
I tegneserien Radio Gaga har radiostasjonen en ny redaktør nå, og han vil sende de ansatte på ordentlige reportasjer. Men Tobben – som er musikkjournalisten i redaksjonen – vil ikke ta i Grand Prix.
– Men det vil folkeforsvaren Rolf. Utfordringen hans er at han ikke har sett Grand Prix siden 1983. Og showet har jo forandret seg en smule siden det, sier Sagåsen megetsigende.

Grand PRix-finalen: Kun i Radio Gaga-bladet
En av stripene fra det ferske nummeret av Radio Gaga.