Etablerer utstillingsvindu for Facility Management i Kværnerhallen

ISS Facility Services oppgraderer sitt hovedkontor og viser hvordan opplevelser og service kan gjøre arbeidslivet enklere, mer produktivt og motiverende for de ansatte.

ISS Facility Services utvider sitt hovedkontor i Kværnerhallen. Fra venstre Carl-Fredrik Bjor, CEO i ISS Norge og ISS Nord Europa, Alexander Gaden, Business Development Director & Head of Technical Services i ISS, eiendomssjef Øystein Embretsen og forvaltningssjef Thor Bareksten i OBOS Eiendom.

OBOS Eiendom, som eier Kværnerhallen, er stolte av at ISS forlenger leiekontrakten i Kværnerhallen med fem nye år, med mulighet til ytterligere forlengelse. ISS har holdt til i bygget i 10 år, og utvider arealet sitt til 6205 kvm i den nye avtalen. Kontorene huser både ISS Norge og ledelsen i ISS Nord-Europa.

Kværnerhallen ble transformert fra industrihall til moderne kontorlokaler på begynnelsen av 2000-tallet. Da hadde industrieventyret i Lodalen vart i nesten 130 år, og på 1980-tallet hadde nærmere 1300 mennesker sin arbeidsplass her. I dag er Kværnerbyen igjen et yndet sted for mange virksomheter, og om få år vil det være hele 4000 arbeidsplasser i dette området.

Utstillingsvindu for servicetjenester

ISS har gjort betydelige oppgraderinger for sitt hovedkontor, og Kværnerhallen blir et utstillingsvindu hvor ISS viser frem sine tjenester. Personalrestauranten, som er under oppussing, vil betjene hele bygget med fantastiske serveringsløsninger, og nytraktet kaffe i egen kaffebar til alle leietakere – og de som ellers ferdes i Kværnerbyen.

– Vi er glade for å ha landet en langsiktig avtale med OBOS i Kværnerbyen. Her skal vi legge til rette for en effektiv, hyggelig, produktiv og bærekraftig arbeidshverdag for våre medarbeidere, og samtidig vise oss frem som den markedslederen vi er innen FM-bransjen. Vårt nye hovedkontor skal være et attraktivt arbeidssted og en showcase vi stolt kan vise frem til kunder og andre, sier Carl-Fredrik Bjor, CEO i ISS Norge og ISS Nord Europa.

Forvaltningsdirektør i OBOS Eiendom, Thor Bareksten, ser tydelige synergier selskapene imellom.

– Dette er en viktig avtale for oss og for Kværnerbyen som helhet. Det er gledelig at bygget får nytt liv gjennom den forlengede avtalen med ISS, sier han.

Alexander Gaden som er Business Development Director & Head of Technical Services i ISS, ser mange muligheter for kommersielle tilbud for alle som ferdes i Kværnerbyen når det nye hovedkontoret er ferdig utviklet:

– Vår intensjon er å vise frem våre dyktige og engasjerte servicemedarbeidere som skaper opplevelser og gjør arbeidslivet enklere for alle brukerne av bygget, sier han.

Thor L. Bareksten
Forvaltningsdirektør, OBOS Eiendom