Erik & Kriss slipper sin første julelåt!

Julen for Erik & Kriss er som for mange andre fylt med KAOS! Ribba blir svidd, grana er skeiv, og alle er forsinka til juleselskapet. Uansett hvor godt man planlegger og uansett hvor flink man er i førjulsstria så er det alltid noe som ikke går helt etter planen ...

Erik & Kriss ringer inn til perfekt julekaos med låta «Jul for meg» sammen med Sølvguttene 12. november.

«Det blir ikke ordentlig jul uten å ha brent noen kakebrett eller å ha gjort et par-tre ordentlig dårlige gavekjøpsvurderinger på tampen av lille julaften! Kaoset hører med, og det er en helt avgjørende faktor for den riktige og skikkelige julestemningen!» – Erik

For er det egentlig så farlig om man står der upynta 2. juledag når gjestene tråkker inn, skjorta ligger fortsatt ustrøket på vaskemaskinen og du har glemt å kjøpe gravlaks til koldtbordet?

«Jula skal ikke handle om å få til alt og etterstrebe det perfekt. Senk skuldrene og stress ned. Det ikke så farlig, det er bare jul.» - Kriss

En annen viktig faktor for den ultimate julestemningen er ifølge duoen Sølvguttenes silkemyke toner.

«Nå er jeg kanskje et av landets største sølvguttene-fan, men Sølvguttene er HELT essensielle i julestemningen. De har en helt unik og særpreget klang, og det å kunne bruke stemmen deres som instrument på låta var helt enestående.» - Erik

«Det var ikke tvil om at vi måtte få med oss Sølvguttene på vår første julelåt, Erik er vel Norges største Sølvguttene-fan! Han spilte til og med inn sitt eget sølvgutt-julealbum en del år tilbake som jeg fikk i julegave. Dette er meant-to-be!» - Kriss

Gutta har jobbet en stund på låta for å finne den perfekte balansen mellom en "julete", orkestral og varm sound, men samtidig få den til å være så "typisk Erik & Kriss" som overhodet mulig.

«Det var vanskelig å finne den rette balansen, men til slutt fant vi den.. Det ble en slags Erik & Kriss og Sølvguttene i en skjønn forening.» – Kriss

I tillegg til å få med seg selveste Sølvguttene, så hører man en ekstra spesiell gjest i bridgen av låta, nemlig Erik´s datter Emmy på 6 år.

Julehygge og familietid er en viktig del av juletiden for både Erik og Kriss. Likevel er det ingen hemmelighet at det er Erik som er aller mest juleglad - Kriss er glad i jul og spesielt hyggen med familien, men Erik ELSKER jula og kan fort få litt overtenning ...

«Jeg blir typ 5 år når det er jul. Jula startet gjerne allerede i november, og jeg elsker å pynte altfor mye. Målsetningen er at huset skal se ut som huset fra «Hjelp, det er Juleferie» både inni og utenpå. Elsker det!» - Erik

Familietid, Sølvguttene og julekaos - 12. november inviterer Erik & Kriss oss inn i deres julefeiring med låta «Jul for meg».

_________

Erik & Kriss gjorde comeback med et pang i 2020 da de slapp EP-triologien «Fasade», smekkfullt av episke gjesteartister som OnklP, Adrian Sellevoll og Oral Bee. Tidligere i år slapp gutta singelen «Slipp Meg Fri» som er soundtracket til det siste årets store dugnad hvor man over tid ble holdt vekk fra livet som vi kjente det. Duoen har regjert topplister med hitter som «Ølbriller», «Den Låta» og «Dra Tilbake» som har over 15 millioner avspillinger på Spotify.

Adele slipper albumet 3019.11.2021 12:30:00 CET | Pressemelding

30, det nye albumet fra den globale superstjernen Adele er nå ute overalt. Det etterlengtede albumet kommer i kjølvannet av singelen «Easy On Me», som har holdt førsteplassen på den amerikanske hitlisten Billboard Hot 100 siden den ble sluppet for fire uker siden. I Norge har den vært nummer en i tre av fire uker og har allerede streamet til gull. Sporet har slått streaming-, radio- og hitliste-rekorder verden over. Adele hadde også premiere på låtene «I Drink Wine», «Hold On» og «Love Is A Game» via TV-spesialen Adele One Night Only. TV-spesialen ble det mest sette underholdningsprogrammet i USA i år og trakk flere seere enn Oscar-utdelingen. I Norge kan man se det i sin helhet på NRK 1, fredag 26. november klokken 23:15. 30 har blitt utropt av kritikere som Adeles, til dags dato, beste album. Rolling Stone skriver «Adele has never sounded more ferocious» i deres 5-stjerners anmeldelse av platen. Videre forteller de at 30 er det beste Adele-albumet til nå. Variety sier seg enig og bes