Mittanbud

Er Norges Hyggeligste Håndverker fra Trøndelag?

For syvende året på rad skal håndverksbransjen hylles. For rørlegger, Geir Sannerud fra Trondheim har kåringen betydd mye.

For syvende året på rad skal håndverksbransjen hylles og 24.april gikk startskuddet for å nominere Norges Hyggeligste Håndverker 2023. En som vet godt hva det vil si å bli nominert er rørlegger Geir Sannerud fra Trondheim - Det var et voldsomt engasjement og jeg følte meg veldig verdsatt når jeg var nominert til Norges Hyggeligste Håndverker, at yrket mitt og den jobben jeg gjør betyr noe, forteller han. Og verdsatt var han uten tvil. Beskrevet som effektiv, faglig dyktig og alltid i godt humør, var Geir en av de som gjorde seg bemerket under fjorårets kåring. Han var i tillegg den eldste og mest erfarne blant fjorårets finalister og endte til slutt opp på en respektabel 15.plass i klassen Årets Rørlegger. - Jeg har jo vært i bransjen i 40 år nå, og begynner å bli en ringrev. Derfor er det så gøy å se at Norges Hyggeligste Håndverker viser frem bransjen på en veldig positiv måte, som kan være med på å inspirere unge til å kanskje velge yrkesfag, forteller han engasjert mens han kobler radiatorer på dagens arbeidsplass, Pirsenteret på Brattøra. Et prosjekt som startet kort tid etter finalen av Norges Hyggeligste Håndverker i fjor.

Gjør håndverksyrket attraktivt

Finalen i årets kåring går av stabelen 23.september, med ingen ringere enn tidligere statsminister Erna Solberg som hovedprisutdeler. At Norges Hyggeligste Håndverker betyr mye for både enkeltpersoner og for bransjen er det liten tvil om, skal vi tro den blide rørleggeren. - Det er kjempepositivt å få løftet frem bransjen på denne måten og det betyr mye å få den type anerkjennelse for jobben vi gjør. Det har dessuten vokst seg til noe folk kjenner igjen og legger merke til. Det er med på å gjøre det mer attraktivt å velge håndverksyrket.

Om Mittanbud

Mittanbud

+47 22 00 09 30https://mittanbud.no

Mittanbud ble startet i 2009 og er Norges største anbudstjeneste. Vi formidler anbud til over 30 000 leverandører over hele landet, basert på forbrukerens beskrivelse av jobben og hvor i landet arbeidet skal utføres. Hver uke sender vi ut 5 000 nye jobber til bedriftene i tjenesten.

Følg pressemeldinger fra Mittanbud

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Mittanbud på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Mittanbud