Entreprenørar skal tidlegare inn i Statens vegvesen sine prosjekt

I dag er det slik at Statens vegvesen ikkje kan involvere ein entreprenør til å bygge eit vegprosjekt før prosjektet er godkjend av Stortinget. Stortinget si handsaming skjer dessutan fyrst etter at reguleringsplanlegginga er ferdig og siste eksterne kvalitetssikring (KS2) er gjennomført. Dagens modell gir dermed ikkje Statens vegvesen opning for å involvere entreprenørar på eit tidleg tidspunkt i planlegginga, slik Nye Veier kan gjere.
- Vi foreslår no to modellar for tidleg involvering av entreprenørar som Statens vegvesen kan teste ut. Målet er å finne mest mogleg effektive løysingar for gjennomføring av vegprosjekt som kan bidra til reduserte utbyggingskostnadar, økt nytte og kortare byggetid. Vi skal ikkje sløse bort pengane til folk, derfor er det viktig at vi ser på fleire modellar, seier samferdselsministeren.
To modellar
Modell I inneber at Stortinget gir klarsignal til prosjektet med naudsynte atterhald om endringar i prosjektet, før det det er vedtatt reguleringsplan i prosjektet. Deretter kan Statens vegvesen involvere entreprenørar i ein tidleg fase i reguleringsplanarbeidet for å vere med å utvikle prosjektet i samarbeid med Statens vegvesen. Dette vil skje etter at den eksterne kvalitetssikringa (KS2) er gjennomført, men KS2 vil da vere basert på meir uavklart plangrunnlag enn i dag.
Dersom prosjektering og prosjektutvikling skjer innanfor rammene frå KS2 skal prosjektet gjennomførast i tråd med Stortinget sitt vedtak. Dersom det ikkje er innanfor rammene, skal prosjektet tilbake til Stortinget. Kontraktane vil innehalde mekanismar for å avslutte kontrakten om vegvesenet og entreprenøren ikkje blir samde om kontraktsummen.
Model II er basert på at kontraktstrategien blir kvalitetssikra tidleg i forprosjektfasen. Kvalitetssikringa av kontraktstrategien skjer da separat frå dei andre temaa i den eksterne kvalitetssikringa (KS2). Kvalitetssikringa skal da fyrst og fremst sjå på om det er grunnlag for om entreprenørar bør involverast i ein tidleg fase.
Dersom det blir inngått ein kontrakt om tidleg involvering skal denne ta atterhald om at Stortinget seinare skal ta stilling til prosjektet. Når planlegginga er ferdig skal heile prosjektet gjennom ekstern kvalitetssikring (KS2) som vanleg.
- Vi har no bedt Statens vegvesen om å finne aktuelle prosjekt der vi kan teste desse modellane. Det vil vere viktig å dokumentere kva for innsparingar vi oppnår ved dei ulike modellane. På den måten kan vi hauste erfaringar og velje den beste løysinga for framtida, seier Dale.
Bilder

Om Samferdselsdepartementet
Samferdselsdepartementet har det overordnede ansvaret for rammevilkår for postvirksomheten, for luftfarts-, vei- og jernbanesektoren og for riksveiferjene.
Følg pressemeldinger fra Samferdselsdepartementet
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Samferdselsdepartementet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Samferdselsdepartementet
Skal leie fire lokomotiver til Nordlandsbanen: Samferdselsministeren er glad for at de reisende får togtilbudet tilbake28.10.2025 13:22:26 CET | Pressemelding
Norske tog AS har nå signert avtale med Grenland Rail om leie av fire diesellokomotiver som SJ Norge skal bruke på Nordlandsbanen. Det første av lokomotivene er allerede under ombygging i Oslo.
Samferdselsbudsjettet 2026: Held fram satsinga på drift, vedlikehald og fornying15.10.2025 10:00:00 CEST | Pressemelding
Regjeringa foreslår å løyve i alt 102,1 milliardar kroner til samferdsel i 2026. Mellom anna foreslår regjeringa å løyve 50,4 milliardar kroner til vegformål, 35,7 milliardar kroner til jernbanen, 7,1 milliardar kroner til byområda og 4,9 milliardar kroner til luftfarten.
Flere utenlandske bilister må nå betale for seg i norske bomstasjoner8.10.2025 15:30:00 CEST | Pressemelding
Et system er nå på plass som sikrer at langt færre utenlandske bilister slipper unna bompenger i Norge. I fjor gikk bompengeselskapene glipp av 117 millioner kroner i ubetalte bompenger.
Nordlandsbanen kan snart åpne nord for Levanger – midlertidig togverksted skal bygges i Bodø8.10.2025 12:31:51 CEST | Pressemelding
En løsning for bygging av midlertidig togverksted i Bodø har nå kommet på plass i rekordfart. Etter raset i Levanger 30. august i år, har det ikke vært mulig for SJ Norge å vedlikeholde togene som befinner seg nord for rasstedet.
Høring: Regjeringen ber om innspill om fremtidens flyrutetilbud26.9.2025 07:00:00 CEST | Pressemelding
– For regjeringen er det viktig at folk skal kunne bo og leve gode liv i hele landet, og i distriktene er det regionale flytilbudet avgjørende. Derfor vil vi nå se på hvordan vi best mulig kan legge til rette for et enda bedre flyrutetilbud i hele landet til en overkommelig pris, både for de reisende og for staten som kjøper, sier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom
