Enighet om ny landslagsavtale – viktig for norsk idrett

Henrik Kristoffersen og Norges Skiforbund er enige om ny landslagsavtale.

Norges Skiforbund og Henrik Kristoffersen avslutter den rettslige prosessen rundt uenigheten om profileringen av hans private sponsor Red Bull. Kristoffersen har signert en ny, treårig landslagsavtale, der Skiforbundet legger økonomisk og praktisk til rette for et sportslig tilpasset, individuelt opplegg for Kristoffersen utenom konkurranser. Les hele saken på skiforbundet.no

-Vi er svært glade for at partene har kommet til enighet rundt en avtale og at den rettslige prosessen nå er avsluttet. Dette er en viktig dag for norsk idrett, sier idrettspresident Berit Kjøll.

Norges Skiforbund ble frifunnet i søksmålet Henrik Kristoffersen anla mot forbudet.

Idrettsforbundet jobber videre for full gjenåpning av norsk idrett30.6.2020 12:58:29 CESTPressemelding

Store deler av norsk idrett er nå gjenåpnet. Dette gjelder all idrett for barn og ungdom hvor man kan trene normalt og gjennomføre lokale og regionale konkurranser fra 1. august. Toppidretten har fått grønt lys for trening og konkurranser så snart smittevernsprotokollene er på plass innen de ulike idrettene. I tillegg er trening og konkurranser tillatt for alle idretter – også for de over 19 år, som ikke medfører nærkontakt.

En annerledes Idrettsgalla 202122.6.2020 14:30:46 CESTPressemelding

Det blir idrettsgalla på NRK 9. januar 2021, men i en annerledes form enn seerne er vant til. Konkurransegrunnlaget i 2020, som følge av koronasituasjonen, gjør at de fleste klassene vil mangle prestasjonsgrunnlag som kvalifiserer for juryering. I den uvissheten som råder, vil det også kunne bli betydelige forskjeller i konkurransegrunnlaget for de ulike idrettene. Styret for idrettsgallaen har derfor besluttet at den store jubileumsgallaen, som skulle vært avholdt i Trondheim 9. januar, i sin helhet er flyttet til 8. januar 2022.