Enighet mellom Spekter og Legeforeningen i de sentrale forhandlingene for sykehusene

-Spekter er fornøyd med å ha kommet til enighet med Legeforeningen i de sentrale forhandlingene i lønnsoppgjøret for sykehuslegene, sier Spekters administrerende direktør Anne-Kari Bratten.

Fra ve: Adm. dir. Anne-Kari Bratten i Arbeidsgiverforeningen Spekter og president Marit Hermansen i Legeforeningen

Det skal nå forhandles lokalt i det enkelte sykehus.

Enigheten omfatter alle helseforetak med sykehusdrift og Martina Hansens Hospital og Lovisenberg Diakonale Sykehus.

Kulturstreiken: Feil om frilansere og kvinnediskriminering fra LO23.9.2021 13:11:41 CEST | Pressemelding

- Når vel 40 prosent av lønnskostnadene i scenekunstsektoren er lønn til frilansere, sier det seg selv at frilanserne må ha en like god pensjonsordning som de fast ansatte. LO tar grundig feil når de hevder at frilansere får god pensjon med en hybridordning. Loven som regulerer ordningen LO nå streiker for å få, er klar på at man mister den opptjente pensjonsbeholdningen hvis arbeidsforholdet er kortere enn 12 måneder, sier Spekters administrerende direktør Anne-Kari Bratten.

Spekter med tilbud for å løse streiken ved Røde Kors Haugland Rehabiliteringssenter2.6.2021 14:45:36 CEST | Pressemelding

- Spekter har i dag tilbudt LO Stat/Fagforbundet en løsning som vil føre til at alle dagens medlemmer av Fagforbundet på Røde Kors Haugland Rehabiliteringssenter skal få opprettholde pensjonsordningen. Vi forventer derfor at LO Stat/Fagforbundet vil møte oss så snart det er praktisk mulig for å få avsluttet streiken, sier Spekters administrerende direktør Anne-Kari Bratten.