Enighet med Sykepleierforbundet om lønnsoppgjøret i sykehusene

- Spekter og Norsk Sykepleierforbund har blitt enige om lønnsoppgjøret for sykehusansatte sykepleiere, sier administrerende direktør Anne-Kari Bratten i Arbeidsgiverforeningen Spekter.

Fra v: Lill Sverresdatter Larsen i NSF og Anne-Kari Bratten i Arbeidsgiverforeningen Spekter. Foto: Spekter

Forhandlingsløsningen innebærer blant annet at minstelønnssatsene heves slik at sykepleiere skal tjene minimum kr 538 000 etter 10 år, og spesialsykepleiere/jordmødre minst kr 602 000 etter 10 år.

Resultatet omfatter helseforetakene, Lovisenberg diakonale sykehus og Martina Hansens Hospital.

Fridtjof Nansens vei 19

Enighet med LO-forbundene Creo og NTL om pensjon for teatre, orkestre og operaene5.5.2022 06:10:29 CEST | Pressemelding

- Spekter og våre medlemmer er fornøyd med at vi med bistand fra riksmeklerens kontor har funnet kompromisser og kommet til enighet med Creo og NTL om pensjon i teatre, orkestre og operaene. Vi håper det også vil være mulig å komme til enighet med Fagforbundet i mekling neste uke, slik at vi unngår en ny kulturstreik, sier Spekters administrerende direktør Anne-Kari Bratten.