Enighet i meklingen mellom Negotia og NHO

Drøye fem tider på overtid kom Negotia og NHO til enighet i meklingen på Funksjonæravtalen.
Kom til enighet med NHO i meklingen. Delegasjonen, fra venstre: Hovedtillitsvalgt i Røde Kors, Olav Aasland, rådgiver Anne-Lene Gabrielsen, forhandlingsleder Thea Wessel Jørgensen og forbundsleder Monica A. Paulsen. Foto: Terje Bergersen

- Vi er veldig fornøyd med å ha funnet en løsning for våre medlemmer på Funksjonæravtalen, som er vår største tariffavtale, sier forbundsleder Monica A. Paulsen.

Partene stod lenge langt fra hverandre, og det ble altså mekling mer enn fem timer på overtid før det kom til en enighet.

- Særlig er vi fornøyd med at de lokale partene i Røde Kors fant en lokal løsning på sine pensjonsutfordringer, sier Negotia-lederen.