Enige om samarbeid

Grace Bullen og Norges Bryteforbund enige om samarbeidsmodell.

Grace Bullen og Norges Bryteforbund har inngått en avtale som skal optimalisere bryterens sportslige satsing fram mot OL i Paris. Samtidig får juniorlandslaget verdifulle treningssamlinger med Grace Bullen og hennes personlige trener. Forbundet har sammen med Olympiatoppen, verdiprosjektet Like Muligheter og samarbeidspartner Thon Hotels jobbet fram løsningen.

-Jeg er veldig glad for at vi har kommet til en enighet. At vi nå kan legge all energien på trening for å prestere best mulig på stevner er alt jeg ønsker å gjøre. Det får jeg muligheten til nå og det setter jeg utrolig stor pris på, sier Grace Bullen.

Bullen har siden VM på hjemmebane i fjor satset med personlig trener i Georgia og Paris etter at hun takket nei til forbundets sportslige tilbud.

-Bryteforbundet ønsker i fremtiden å ha et sentralisert landslag også på kvinnesiden. I øyeblikket er dette ikke praktisk mulig, og derfor har bryteforbundet jobbet for en todelt løsning som skal gi Grace best mulig grunnlag for å hevde seg i verdenstoppen, samtidig som juniorutøverne og andre seniorutøvere også skal få et best mulig sportslig tilbud, sier Morten Sandnæs, generalsekretær i Norges Bryteforbund.

Norges Bryteforbund er glad de har funnet en god løsning for alle parter.

-Dette er en modell som vil gi Grace forutsetninger for å prestere i verdenstoppen, samtidig som vi ivaretar og utvikler et godt sportslig tilbud for de andre senior – og juniorbryterne på landslaget, sier Erik Rønstad, sportssjef i Norges Bryteforbund.

Grace Bullen er ambassadør for verdiprosjektet Like Muligheter som jobber for likestilling i idretten, og samarbeidspartner Thon Hotels har gjennom eksisterende sponsormidler til utøver og forbund bidratt til den helhetlige løsningen.

-Vi ønsker å bidra til at Grace skal ha de beste forutsetningene for å vinne OL-gull, samtidig som vi jobber for å øke rekrutteringen i norsk brytesport. Grace er et stort forbilde, og med nye avtalen får de nest beste lære av en av verdens aller beste brytere. Samtidig fortsetter Grace som ambassadør for Like Muligheter – et teama hun har stort engasjement for, sier Stian Bergerud, leder Samarbeid - og Innovasjon i Thon Hotels.

Kontaktpersoner:

David Garcia (manager Grace Bullen); 40460406