Endringsagenter inntar Sony Music Norway
InterBridge har som fokus å forberede neste generasjon – Generasjon Z – på fremtiden gjennom kunnskap, verktøy og nye relasjoner. Blant annet holder de lederskapsakademier for ungdom mellom 12 og 18 år. I 2021 innledes et samarbeid som ikke bare fokuserer på artister og musikk, men også på hvordan man enda tydeligere kan integrere en oppdatert samfunnsbevissthet på alle nivåer hos Sony Music Norway.

«Det er på tide å ta unges fremtidsangst på alvor. Og en måte å gjøre det på er at de blir tatt seriøst, og blir sett og lyttet til, av andre generasjoner. At de opplever at deres stemme kan bli hørt! Det er viktig å huske at Generasjon Z ikke bare er dagens konsumenter, men morgendagens arbeidstakere og fremtidens ledere.»
Nassima Dzair, leder i InterBridge
Generasjon Z er den første heldigitale generasjonen. De har et tydelig engasjement for miljø og mangfold, men vokser samtidig opp med lite fremtidsoptimisme og en følelse av utenforskap. InterBridge ønsker å bidra til at de i større grad inkluderes og rustes til fremtidens arbeidsmarked ved hjelp av blant annet kurs i kommunikasjonsteknikk og konflikthåndtering. Videre bidrar det InterBridge kaller generasjonsmøter på møteplasser som for eksempel hos Sony Music Norway til å gi ungdommene konkret kunnskap og erfaringer som bidrar til innsikt, mestringsfølelse og nettverksbygging uavhengig av deres individuelle utgangspunkt.
Sony Music Norway får gjennom samarbeidet tilgang til unik og relevant innsikt og innovasjonskraft som kan hjelpe selskapet med å tilpasse seg en fremtid som i økende grad stiller krav til blant annet bærekraft og inkludering.
«Vi søker en bedre forståelse av fremtidens behov slik at vi kan tilpasse oss best mulig. Naturligvis må vi forvalte ressursene og markedsføre produktene våre riktig slik at vi også i fremtiden tjener penger, men vi ønsker å omstille oss på en måte som gjør at vi ivaretar ansatte, artister og vårt samfunnsansvar på best mulig måte. Vi er ingenting uten musikken og menneskene!»
Lena Midtveit, daglig leder i Sony Music Norway
Lena og Nassima har en felles verdiforståelse, og en dialog rundt viktigheten av samspill mellom generasjoner har utviklet seg til et samarbeid som ventes å være nyttig for både ungdommen og bedriften.
Rent praktisk legges det opp til gjensidig utvikling blant annet ved hjelp av en serie workshops hvor endringsagentene får bygge nettverk og bruke kunnskapen og verktøyene som InterBridge-akademiet har gitt dem. Sony Music regner med å kunne bruke innsikt om Generasjon Z aktivt for å få en bedre forståelse av hvordan selskapet best mulig kan omstille seg fremover. Det forventes at samarbeidet vil føre til dyptgående og langsiktige strukturelle endringer i Sony Music Norway så vel som mer umiddelbare justeringer i intern og ekstern kommunikasjon.
Samarbeidet med InterBridge er en del av Sony Music Norways pågående fokus på bærekraft, mangfold og inkludering.
InterBridge har alt dette i sitt DNA, og fokuserer på positiv endring for ungdom uavhengig av bakgrunn og miljøer.
For mer informasjon om InterBridge kontakt Nassima Dzair eller Mina G. Moghadam via info@interbridge.no
For mer informasjon om samarbeidet mellom InterBridge og Sony Music Norway kontakt CSR-ansvarlig Therese Drabløs therese.drabloes@sonymusic.com
Nøkkelord
Kontakter
Elisabeth RiksenHead of PR Strategy
Tel:92012160elisabeth.riksen@sonymusic.comBilder



Lenker
Om Sony Music Norway
Vi er Norges ledende plateselskap, og representerer et bredt spekter av aktive internasjonale og norske artister, i tillegg til en omfattende katalog av stor musikkhistorisk betydning, kvalitet og innflytelse.
I Sony Music Entertainment Norway respekterer og beundrer vi våre artister og vi er stolte av å kunne representere og støtte deres visjoner og kreative tiltak. Vi er 40 ansatte som medvirker til å skape et vekstgrunnlag som fremmer musikkens utvikling og som skaper det gode arbeidsmiljøet som kjennetegner oss som virksomhet.
Sony Music Entertainment Norway A/S utgir bl.a. Beyoncé, Madcon, The Chainsmokers, Kygo, Alan Walker, Maria Mena, Camila Cabello, Jesper Jenset, Khalid, Rat City, Calvin Harris, Stina Talling, Miley Cyrus, HAYES, Justin Timberlake, Katastrofe, EMIR, Amanda Delara, Foo Fighters, Morgan Sulele, Ina Wroldsen, Hkeem, P!nk, Lars Vaular, Bruce Springsteen m.fl.
Følg saker fra Sony Music Norway
Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Sony Music Norway på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste saker fra Sony Music Norway
Musikalsk omvei med KAMARA8.3.2021 13:30:00 CET | Pressemelding
Bergensartisten KAMARA er klar med debut-EP og slipper "The Long Way Home" fredag 12. mars. EP'en inneholder radiohiter som "20 Something" og "Carry You Home" i tillegg til nye låter, ta kontakt for forhåndslytting eller stikk innom Clubhouse på onsdag.
Zara Larsson slipper albumet Poster Girl5.3.2021 16:15:00 CET | Pressemelding
I dag slipper popstjernen Zara Larsson sitt høyt forventede album Poster Girl.
Nøktern livsvisdom fra Ina Wroldsen4.3.2021 07:45:00 CET | Pressemelding
Fredag 5. mars slipper artist og låtskriver Ina Wroldsen sin første single, "We Are Gonna Live", etter å ha inngått samarbeid med Sony Music Norway.
Peder Elias om BFF's som forlater vennesona25.2.2021 08:30:00 CET | Pressemelding
Fredag 26. februar slipper Korea-favoritt Peder Elias singelen "Best Friend"
Syndig vakker single fra dePresno25.2.2021 08:00:00 CET | Pressemelding
dePresno er aktuell med singelen og bekjennelsen "Church" fredag 26. februar, og NRK-satsningen "De neste" fra søndag 7. mars.
Hkeem hyller lillesøsteren med «Min»24.2.2021 15:00:00 CET | Pressemelding
Førstkommende fredag slipper Hver Gang Vi Møtes-aktuelle Hkeem årets første singel.
Ina Wroldsen kommer «hjem» til Sony Music Norway23.2.2021 10:03:00 CET | Pressemelding
Den suksessrike og prisvinnende artisten har valgt å bytte ut en internasjonal samarbeidspartner, og satser «lokalt» for å utvikle karrieren videre.
I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom