Sony Music Norway

Endringsagenter inntar Sony Music Norway

Del

InterBridge har som fokus å forberede neste generasjon – Generasjon Z – på fremtiden gjennom kunnskap, verktøy og nye relasjoner. Blant annet holder de lederskapsakademier for ungdom mellom 12 og 18 år. I 2021 innledes et samarbeid som ikke bare fokuserer på artister og musikk, men også på hvordan man enda tydeligere kan integrere en oppdatert samfunnsbevissthet på alle nivåer hos Sony Music Norway.

InterBridge og Sony Music inngår samarbeid
InterBridge og Sony Music inngår samarbeid

«Det er på tide å ta unges fremtidsangst på alvor. Og en måte å gjøre det på er at de blir tatt seriøst, og blir sett og lyttet til, av andre generasjoner. At de opplever at deres stemme kan bli hørt! Det er viktig å huske at Generasjon Z ikke bare er dagens konsumenter, men morgendagens arbeidstakere og fremtidens ledere.» 
Nassima Dzair, leder i InterBridge

Generasjon Z er den første heldigitale generasjonen. De har et tydelig engasjement for miljø og mangfold, men vokser samtidig opp med lite fremtidsoptimisme og en følelse av utenforskap. InterBridge ønsker å bidra til at de i større grad inkluderes og rustes til fremtidens arbeidsmarked ved hjelp av blant annet kurs i kommunikasjonsteknikk og konflikthåndtering. Videre bidrar det InterBridge kaller generasjonsmøter på møteplasser som for eksempel hos Sony Music Norway til å gi ungdommene konkret kunnskap og erfaringer som bidrar til innsikt, mestringsfølelse og nettverksbygging uavhengig av deres individuelle utgangspunkt.  

Sony Music Norway får gjennom samarbeidet tilgang til unik og relevant innsikt og innovasjonskraft som kan hjelpe selskapet med å tilpasse seg en fremtid som i økende grad stiller krav til blant annet bærekraft og inkludering.

«Vi søker en bedre forståelse av fremtidens behov slik at vi kan tilpasse oss best mulig. Naturligvis må vi forvalte ressursene og markedsføre produktene våre riktig slik at vi også i fremtiden tjener penger, men vi ønsker å omstille oss på en måte som gjør at vi ivaretar ansatte, artister og vårt samfunnsansvar på best mulig måte. Vi er ingenting uten musikken og menneskene!»
Lena Midtveit, daglig leder i Sony Music Norway

Lena og Nassima har en felles verdiforståelse, og en dialog rundt viktigheten av samspill mellom generasjoner har utviklet seg til et samarbeid som ventes å være nyttig for både ungdommen og bedriften.

Rent praktisk legges det opp til gjensidig utvikling blant annet ved hjelp av en serie workshops hvor endringsagentene får bygge nettverk og bruke kunnskapen og verktøyene som InterBridge-akademiet har gitt dem. Sony Music regner med å kunne bruke innsikt om Generasjon Z aktivt for å få en bedre forståelse av hvordan selskapet best mulig kan omstille seg fremover. Det forventes at samarbeidet vil føre til dyptgående og langsiktige strukturelle endringer i Sony Music Norway så vel som mer umiddelbare justeringer i intern og ekstern kommunikasjon. 

Samarbeidet med InterBridge er en del av Sony Music Norways pågående fokus på bærekraft, mangfold og inkludering. 
InterBridge har alt dette i sitt DNA, og fokuserer på positiv endring for ungdom uavhengig av bakgrunn og miljøer. 

For mer informasjon om InterBridge kontakt Nassima Dzair eller Mina G. Moghadam via info@interbridge.no 

For mer informasjon om samarbeidet mellom InterBridge og Sony Music Norway kontakt CSR-ansvarlig Therese Drabløs therese.drabloes@sonymusic.com

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

InterBridge og Sony Music inngår samarbeid
InterBridge og Sony Music inngår samarbeid
Last ned bilde
Nassima Dzair - leder i InterBridge
Nassima Dzair - leder i InterBridge
Last ned bilde
Lena Midtveit - daglig leder i Sony Music Norway
Lena Midtveit - daglig leder i Sony Music Norway
Last ned bilde

Lenker

Om Sony Music Norway

Sony Music Norway
Sony Music Norway
Gjerdrums vei 10A
0484 Oslo

+47 22 88 00 00http://www.sonymusic.no

Vi er Norges ledende plateselskap, og representerer et bredt spekter av aktive internasjonale og norske artister, i tillegg til en omfattende katalog av stor musikkhistorisk betydning, kvalitet og innflytelse.

I Sony Music Entertainment Norway respekterer og beundrer vi våre artister og vi er stolte av å kunne representere og støtte deres visjoner og kreative tiltak. Vi er 40 ansatte som medvirker til å skape et vekstgrunnlag som fremmer musikkens utvikling og som skaper det gode arbeidsmiljøet som kjennetegner oss som virksomhet.

Sony Music Entertainment Norway A/S utgir bl.a. Beyoncé, Madcon, The Chainsmokers, Kygo, Alan Walker, Maria Mena, Camila Cabello, Jesper Jenset, Khalid, Rat City, Calvin Harris, Stina Talling, Miley Cyrus, HAYES, Justin Timberlake, Katastrofe, EMIR, Amanda Delara, Foo Fighters, Morgan Sulele, Ina Wroldsen, Hkeem, P!nk, Lars Vaular, Bruce Springsteen m.fl.

Følg saker fra Sony Music Norway

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Sony Music Norway på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Sony Music Norway

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom