En ny verden fra HAYES

Thomas Hayes er inspirert av umiddelbar og altoppslukende tiltrekning, og det å være noens hele verden. På "Planet", ute fredag 17. september og allerede spillelistet på NRK mp3, har han med seg det danske stjerneskuddet Alexander Oscar på vokal.
Planet artwork

Mye har forandret seg siden HAYES debuterte som artist i 2019. Thomas Hayes har utviklet seg som låtskriver, produsent og artist, noe som blant annet har resultert over 16 millioner streams, adds på de største spillelistene og radiostasjonene. Dette til tross for at pandemien satte en stopper for det meste av muligheter, blant annet til å gjøre noe av det som inspirerer Thomas aller mest; live DJ-sett på klubber og festivaler.
«Nylig fikk jeg spille på en fest på et tak i Oslo sammen med TRXD og OKEY, og det var utrolig deilig å få spille høy musikk for glade og dansende folk igjen!»
Lockdown etter lockdown har tæret på, men Thomas forsøkte aktivt å fokusere på det positive.
«Jeg elsker å prøve nye ting så jeg har testet forskjellige sporter, og  har særlig hatt det moro med å lære meg golf. Så leste jeg meg opp på alt om katter før jeg skaffet meg verdens beste roomie, Rolf. Jeg vet hvor heldig jeg er som får jobbe med fantastiske låtskrivere og produsenter, og får lære av dem spesielt, men folk i musikkbransjen generelt. Det har minnet meg på viktigheten av å tenke fremover og utvikle meg så mye jeg kan. Ikke vente på muligheter, men skape dem. Musikk er i DNA’et mitt, men det er TV og film også, så da har jeg rett og slett begynt å studere».
Med studier som startet opp i august, er det tid til musikk?
«Det er alltid tid til musikk! Og Planet er en låt jeg har jobbet med en stund. Jeg møtte Alexander under by:Larm I 2019, vi hadde god kjemi og holdt kontakten. Så det er veldig gøy at vårt første samarbeid endelig ser dagens lys».
“Planet” er en oppløftende låt som Thomas skrev med Christian Sigvardt i tillegg til Alexander Oscar som også synger.
«Det er så rart at i et rom fylt av objektivt like attraktive mennesker så er det noen ganger én person som stikker seg ut. Du føler en dragning mot dem, og – om du er heldig – dem mot deg, og det er som om alle andre bare glir inn i bakgrunnen. Planet er inspirert av den umiddelbare følelsen av tiltrekning, av å møte noen hvor det å få kontakt virker som det kan bli starten på alt du har ventet på. Ja, litt sånn kjærlighet ved første blikk».

“Planet” feat Alexander Oscar endrer kanskje ikke din verden helt på den måten, men fra og med fredag 17. september kan den bidra med kjærlighet og gode vibber i spillelistene dine.

Planet artwork
HAYES (c) Truls Qvale
Alexander Oscar x HAYES (c) Sony Music Norway/Truls Qvale/Philip Temple

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Sony Music Norway på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.