En ny æra med Anna Kajander

Anna Kajander slipper singelen "Æra" fredag 10. februar. Dette er første smakebit fra et kommende album.
Æra - Anna Kajander

Æra- tidsalder eller tidsregning. Uttale. 'æra. Etymologi: av latinaera'tall, siffer'

Allerede med sin sabla fine debut i 2018 befestet Anna Kajander seg i det norske musikklandskapet med distinkt stemme og uttrykk, og endelig er artisten og låtskriveren fra Ørsnes i Lofoten tilbake med ny musikk!

Fredag 10. februar slipper Anna «Æra», den første i en rekke singler fra hennes kommende andre-album.

Æra beskriver vanligvis lange perioder med tydelige karakteristika som for eksempel geologiske eller religiøse. Men det brukes også for å symbolisere kortere perioder innen kultur eller politikk som disko- eller den Viktorianske æraen. Eller det kan, som i låten «Æra», beskrive en periode i livet som er sterkt påvirket av, eller assosieres med, en spesiell person.

«Æra» er skrevet av Anna selv og produsert i samarbeid med Jonas Kroon. Det er en luftig pop-låt som svever et sted mellom melankolien og optimismen.

«Den handler om å se seg tilbake og å forsøke å forstå, bearbeide og ramme inn fortiden. Den setter en strek for det som har vært, ivaretar det og åpner samtidig opp for håp for fremtiden og alt den kan bringe med seg.» forteller Anna.

"Æra" fra Anna Kajander vil være tilgjengelig på alle strømmetjenester fra 10. februar.

Æra - Anna Kajander