Emma Steinbakken slipper sin mest personlige låt hittil

Den 18 år gamle artisten og låtskriveren Emma Steinbakken fra Jessheim følger opp #1-suksessen «Jeg glemmer deg aldri» med «Sorry» fredag 10. september.

Emma omtaler låten selv som sin mest personlige hittil, hvor den SEEB- og Rat City-produserte låten handler om en som er forelsket i deg, som er perfekt på papiret og blir elsket av venner og familie - men du klarer bare ikke forelske deg tilbake, uansett hvor hardt du prøver.

«Det er en låt om forholdet jeg hadde med eksen min. Han er en fantastisk fyr som umiddelbart ble forelsket i meg da vi møttes. Jeg crushet på han, men det ble aldri noe mer enn det til tross for at han var morsom, kjekk og veldig snill. Moren min synes han var nydelig, alle vennene mine elsket ham og alle rundt meg ville at vi skulle være et par, som resulterte i at jeg følte meg skyldig. Jeg håpet at jeg gradvis kom til å forelske meg i ham, men det skjedde ikke. For å bli kvitt den skyldfølelsen, men også for å forklare hvorfor jeg måtte ende det, skrev jeg «Sorry»» - Emma Steinbakken

Låten er produsert av Rat City, som blant annet kan skilte med seks #1-hits i Skandinavia, og SEEB, produsentduoen som kanskje best er kjent for den banebrytende, milliard-streamende remixen av Mike Posners «I Took A Pill In Ibiza». Den er også skrevet sammen med de anerkjente artistene og låtskriverne Dagny og Emelie Hollow. «Sorry» har alle kjennetegnene til en sterk Emma Steinbakken-låt, det er en fengende og stor poplåt med et umiddelbart catchy og anthem-lignende refreng.

Emma Steinbakkens gull-sertifiserte debutlåt «Not Gonna Cry» har allerede nådd over 20 millioner streams på Spotify alene. I 2019 spilte hun sin første konsert på byLarm, slapp debut-EPn «Emma Steinbakken» og fikk platekontrakt i Tyskland og USA. Hun har spilt på flere av landets største scener, blant annet Bergenfest og Pstereo, og på scener rundt om i Europa – som Hamburg, Brüssel og Berlin. I 2020 slapp hun blant annet radiohiten «WOW» med Matoma som klatret til toppen av den norske radiolisten, og tidligere i år kom coveren av Hellbillies-låta «Jeg glemmer deg aldri» fra NRK-serien Rådebank, som på kort tid ble en av landets største låter. Det skal ikke stå på ambisjonene hos det unge talentet som har regjert de norske hitlistene - hun er klar for å gjøre det nok en gang.

«Sorry» er ute 10. september.