Emma Steinbakken med nær og personlig låt

Det 18 år gamle stjerneskuddet Emma Steinbakken fra Jessheim følger opp sine tidligere suksesser med svært personlige og ærlige «Hopelessely Hopeless» fredag 28. januar. Med en nedstrippet akustisk melodi, fremhever låten Emmas nydelige vokal på en perfekt måte.

«Jeg tror det finnes en stor kjærlighet for alle. Låten handler om det å gjøre feil og det å gi opp for tidlig. Selv om et forhold kanskje ikke funker på et gitt tidspunkt, så gir man ikke opp drømmen om at det en dag kan funke. Det er både spennende og litt skummelt å slippe en så personlig og ærlig låt, da den ligger mitt hjerte veldig nært. Men det er dette jeg føler, og jeg tipper at jeg ikke er alene om det.», forteller Steinbakken.

Emma har skrevet låten i samarbeid med de anerkjente svenske talentene Fanny Hultman (Kygo & Ellie Goulding, Skaar, LÉON, Miriam Bryant), Carl Silvergran (Avicii, Sandro Cavazza) og Felix Flygare Floderer (Molly Sandén, Viktor Leksell, Astrid S, Veronica Maggio).

Emma Steinbakkens gull-sertifiserte debutlåt «Not Gonna Cry» har allerede streamet mer enn 20 millioner ganger bare på Spotify. I 2019 spilte hun sin første konsert på byLarm, slapp debut-EPn «Emma Steinbakken» og fikk platekontrakt i Tyskland og USA. Hun har spilt på flere av landets største scener, blant annet Bergenfest og Pstereo, og på scener rundt om i Europa –som Hamburg, Brüssel og Berlin. I 2020 slapp hun blant annet hiten «WOW» med Matoma som klatret til toppen av den norske radiolisten, og i 2021 kom coveren av Hellbillies-låta «Jeg glemmer deg aldri» fra NRK-serien Rådebank, som på kort tid ble en av landets største låter. I tillegg gjestet hun avslutningssporet «Not You» på Alan Walkers album «World of Walker».

Emma avsluttet fjoråret med å varme opp for selveste Zara Larsson i Oslo Spektrum, og åpnet 2022 med å avslutte prestisjefylte Idrettsgallaen på NRK i beste sendetid. Og med «Hoplessly Hopeless» håper Emma Steinbakken å innta hitlistene nok en gang.

«Hopelessly Hopeless» er ute på alle plattformer fredag 28.januar.

Ærlig og personlig fra Turab19.5.2022 08:30:00 CEST | Pressemelding

«Jeg lot hun dra» er blant Turabs mest ærlige og personlige låter, og markerer på mange måter en ny start med flere spennende prosjekter for 24-åringen. Låten tar opp både viktige og fundamentale verdiprinsipper, der den skildrer en persons tydelige frustrasjon og anger for å måtte gi slipp på noen man elsker. Allikevel er det nødvendig for hans sjelero og frihet. Jenta tror ikke på Gud, gutten gjør - og grunnet denne fundamentale forskjellen ville forholdet aldri fungert uansett hvor mye man ville, og/eller elsket hverandre.