EMIR slipper "Blø for deg"

EMIR følger opp "Håpløs" med balkaninspirerte "Blø for deg".

I november i fjor slapp stjerneskuddet EMIR fra Bergen albumet «Det lille ingenting» hvor han fortalte historier fra de siste to årene i livet sitt, fra kjærlighetshistorier til hvordan det har vært å reise alene rundt om i verden. Det var nært og ærlig, og et passion-prosjekt fra EMIR. Han slapp poplåten «Håpløs» i april, og fortsetter inn i høsten med balkan-inspirerte «Blø for deg» i dag, 23. oktober.

««Blø for deg» handler om å gi for mye av seg selv, med forventningen av å få det samme i retur. Noe som kanskje ikke alltid skjer, og et vóila der var problemstillingen i boks» - EMIR

«Blø for deg» ble til i studio med Skinny Days med en beat fra Kid Joki.

«Beaten fra Kid Joki hadde noe meget balkansk over seg, herlige dager i studio! Stoket på at folk skal få høre denne sangen!????» - EMIR

EMIR markerte seg som noe nytt og spennende i det urbane landskapet høsten 2018 med debutlåten «Faller» og oppfølgeren «Alltid», som ble omtalt som euforisk og episk. Det har snart gått to år siden EMIR slapp det Spellemann-vinnende debutalbumet «Mer av deg», og i november i fjor fulgte han opp med albumet «Det lille ingenting». Underveis har han spilt konserter med Sushi x Kobe på store festivalscener som Roskilde og Øyafestivalen, og opptrådt på blant annet Spellemann og P3 Gull, og brukt mesteparten av tiden i studio for å skrive ny musikk.

«Blø for deg» er ute i dag 23. oktober.

Sara & Arash serverer følelsen av festivalsommeren30.4.2021 10:00:00 CEST | Pressemelding

Søskenparet Sara & Arash fra Kristiansand slapp energibomben «Golli Golli» i høst etter en lengre pause fra å slippe musikk. De har siden det fulgt opp med mP3-listede «Ser på meg» og P3-listede «Kløverfire», og lader nå opp til albumslipp med oppløftende «Mastam». En låt som de håper kan fylle, i alle fall litt av, tomrommet og savnet etter konserter, dansing og større folkemengder, og ikke minst festivalsommer.