EMIR slipper "Blø for deg"

EMIR følger opp "Håpløs" med balkaninspirerte "Blø for deg".

I november i fjor slapp stjerneskuddet EMIR fra Bergen albumet «Det lille ingenting» hvor han fortalte historier fra de siste to årene i livet sitt, fra kjærlighetshistorier til hvordan det har vært å reise alene rundt om i verden. Det var nært og ærlig, og et passion-prosjekt fra EMIR. Han slapp poplåten «Håpløs» i april, og fortsetter inn i høsten med balkan-inspirerte «Blø for deg» i dag, 23. oktober.

««Blø for deg» handler om å gi for mye av seg selv, med forventningen av å få det samme i retur. Noe som kanskje ikke alltid skjer, og et vóila der var problemstillingen i boks» - EMIR

«Blø for deg» ble til i studio med Skinny Days med en beat fra Kid Joki.

«Beaten fra Kid Joki hadde noe meget balkansk over seg, herlige dager i studio! Stoket på at folk skal få høre denne sangen!????» - EMIR

EMIR markerte seg som noe nytt og spennende i det urbane landskapet høsten 2018 med debutlåten «Faller» og oppfølgeren «Alltid», som ble omtalt som euforisk og episk. Det har snart gått to år siden EMIR slapp det Spellemann-vinnende debutalbumet «Mer av deg», og i november i fjor fulgte han opp med albumet «Det lille ingenting». Underveis har han spilt konserter med Sushi x Kobe på store festivalscener som Roskilde og Øyafestivalen, og opptrådt på blant annet Spellemann og P3 Gull, og brukt mesteparten av tiden i studio for å skrive ny musikk.

«Blø for deg» er ute i dag 23. oktober.

Skinny Days gir oss ny favoritt låt til morgenkaffen19.11.2020 11:00:00 CETPressemelding

Skinny Days og CLMD sin glade «Voices In My Head» har nylig nådd 3 millioner streams og vært en gjenganger på treningsspillelister i flere land siden slippet i september. Nå stripper de den ned i en akustisk versjon fremført av Cate Downey, venninne og låtskriver fra Colorado samt student ved LIMPI. Låten i sin helhet er produsert av Skinny Days. Teksten blir løftet frem på en helt ny måte ved hjelp av den råe og ærlige stemmen til Cate og sammen inviterer dem lytterne til å utforske en mer melankolsk side av musikken. Denne akustiske versjonen er perfekt til de mørke vinterdagene vi har i vente. På spørsmålet hvorfor de ønsket å lage en akustisk versjon svarer gutta: «For å vise frem en side av sangen mange kanskje ikke visste om, og for å gi verden en herlig pustepause og behagelig bakgrunnsmusikk til kaffekoppen man drikker mens det fortsatt er mørkt ute på morgenen». I tråd med originalversjonen er kunstverket på artwork malt av den nihilistiske kunstneren Thea Klingvall. «Voices I