Norges Bowlingforbund (NBF)Norges Bowlingforbund (NBF)

EM i bowling utsettes grunnet pandemien!

Grunnet den raske utviklingen av pandemien så har arrangører og Europeiske Bowlingforbundet sett seg tvungne til å utsette de planlagte Europamesterskapene i januar og februar til uke 20-24 i 2022.

Bowlingmiljøet opplever at Europamesterskapene blir utsatt enda en gang.

Både herrenes EM, 18-29 januar i Helsinki, Finland, og damenes EM, 9-20 februar, blir utsatt enda en gang.
Begge mesterskapene har blitt utsatt flere ganger tidligere grunnet konskevensene av pandemien.

Bowlingmiljøet ser at utviklingen av pandemien går åt feil hold og tar derfor sitt ansvar gjennom å utsette mesterskapsaktivitetene enda en gang.
Da mesterskapen har blitt utsatt flere ganger tidligere var dette et beslutt som satt langt inne men arrangørene sammen med det Europeiske Bowlingforbundet tar et felles ansvar og ønsker ikke utsette hverken det internasjonale eller de nasjonale bowlingmiljøet for større utfordringer en nødvendig.

Nye dato er ikke fastsatt men det siktes på gjennomføring i uke 20-24.

Norske jenter i finalespill i Bowling VM!9.11.2021 14:53:41 CET | Pressemelding

Det spilles VM i bowling i Dubai om dagen. Og der bryter de norske jentene ny mark. I den nye lagformatet bakers spilles det nå dobbel og der gjør jentene det meget bra. Etter å ha kvalifisert seg bland topp 32 i de innledende 10 seriene så viste de opp et meget sterkt spill i gruppespillets 7 matcher. Med vinst i 6 av de 7 matchene, hvor det er 3p for vunnen match og 1p for uavgjort resultat, landet de på 18p som var det samme som gruppevinner Tyskland. (innbyrdes møte) Dette gir spill mot gruppevinneren fra gruppe C. De norske jentene møter de svenske storstjernene og favorittene Sandra Anderson og Joline Person Planefors.