"Else" har gitt færre skader enn fryktet

Fremtind har foreløpig fått inn ca. 30 skadesaker blant forsikringskundene til SpareBank 1 og DNB grunnet den høye vannstanden langs kysten.

Per tirsdag morgen har Fremtind fått inn ca. 30 skadesaker grunnet den høye vannstanden

- Det har vært en roligere natt enn fryktet, men vi forventer flere skader når folk har sjekket status i hus og kjellere, sier skadeforebygger Therese Nielsen i Fremtind, forsikringsselskapet til Sparebank 1 og DNB.

Per tirsdag morgen har Fremtind fått inn ca. 30 skadesaker grunnet den høye vannstanden. Det er litt tidlig å si noe om skadekostnader og det totale omfanget.

- Det er ventet høy vannstand i Trøndelag det neste døgnet. Vi ønsker at folk som bor utsatt til gjør tiltak, som å feste terreassemøbler, tjore fast båten og parkere bilen på et trygt sted, sier Nielsen.

Fremtind har også registrert 21 naturskader, og foreløpig 16 øvrige skader knyttet til uværet sist helg - i hovedsak vanninntrengning gjennom utett tak. Også her er det for tidlig å si noe om skadekostnadene.