Egmont satser på treningsunivers for kvinner

Story House Egmont styrker satsningen på trening og helse, med et tverrfaglig team og ambisiøse planer. Det nye treningsuniverset bygges rundt merkevaren Shape Up og består av en rekke plattformer og tilbud, som skal tilby inspirasjon og kunnskap om en aktiv og sunn livsstil.
Spennende team med ambisiøse planer! Fra venstre Direktør Online Media & Nye satsinger, Charlotte Pedersen, Redaksjonssjef Hanna Sundquist, Leder kommersiell kommunikasjon og utvikling, Monica Halden, Teamleder/Redaktør Ressurssenter Print, Rino Rådahl.

Sunn motvekt
-I et hav av informasjon om trening, helse og kosthold, skal Shape Up-universet være en sunn motvekt. Merkevaren Shape Up har lang tradisjon som troverdig avsender. Vår ambisjon er å oppfordre til en balansert livsstil med rom for trening og sunn mat, men også sjokolade og avslapning. Vi ønsker å vise at god helse ikke nødvendigvis er synonymt med en kropp med lav fettprosent. Felles for vårt innhold er at våre modeller og profiler representerer sunnhet og god helse, sier Hanna Sundquist, leder av det nye teamet. Hanna er utdannet journalist og personlig trener, og har over fem års erfaring som redaksjonssjef i bladet Shape Up. Mange kjenner henne som en entusiastisk treningsinstruktør, treningsprofil og populær podcaster.

Shape Up ambassadører
For å nå kvinner over hele landet og for å tenke nytt, har Shape Up knyttet til seg 12 faste ambassadører. Dette er personer med ulik spisskompetanse innen blant annet ernæring, styrketrening, crossfit, triatlon og yoga, som bidrar med innhold på Shape Ups plattformer.

-Da vi søkte etter Shape Up-ambassadører, fikk vi bekreftet hvor sterk merkevaren er i målgruppa. Vi ble kontaktet av flere hundre kvinner som ønsket å være en del av vårt univers. I prosessen med å ta inn ambassadører var det vesentlig at denne gruppa skulle bestå av et mangfold av ulike personer med forskjellig bakgrunn og utgangspunkt, etnisiteter, aldere og kroppsfasonger. Ambassadørene er spredt rundt i hele landet, og har forskjellig spisskompetanse. Vi har blant annet en verdensmester i taekwondo, en danser, en kvinnehelseekspert og en rå crossfit-dame i Tromsø.

Shape Up-universet
Shape Up-universet består i dag av ulike plattformer som Instagram, YouTube, Facebook, podcast, printmagasin og events. Bladet Shape Up er Norges største treningsmagasin med 79 000 lesere, og podcasten Treningspodden har et lyttertall på 1,47 M. I tillegg kommer 66 000 følgere på Instragram og 2,8 mill visninger på YouTube.  Nå styrkes satsning på blant annet treningsarrangementer, konseptsalg og nye innholdskonsepter på sosiale medier.

- Vår ambisjon er at Shape Up-universet skal levere innhold og tilby aktiviteter som får mottakeren til å føle seg bra. Målgruppen er hovedsakelig treningsinteresserte kvinner mellom 18 til 35 år, men vi ser at alderen spriker begge veier. Vi appellerer både til den hardbarka treningsentusiasten og til personen som ønsker å komme i gang. En stor del av målgruppen er svært aktive i sosiale medier, og vi ser stor interesse for nye treningsopplevelser i form av events, treningsøkter sammen med venner og ikke minst sunne oppskrifter man kan teste ut hjemme. I korona-tiden gjennomførte vi flere pop-up treningssamlinger i Oslo, og til Shape Up weekend i juni 2022 har vi allerede 300 påmeldinger, avslutter Sundquist.

Perfekt timing
Direktør Online & Nye satsninger, Charlotte Pedersen har stor tro på det nye treningsuniverset.
-Med gjenåpning, ny giv og nye trenings-vaner blant folk, tror vi at det nå er perfekt timing for å bygge vårt nye treningsunivers. Vi har store ambisjoner, og med teamleder Hannas drive og engasjement blir 2022 et spennende år, med testing og lansering av en rekke nye tilbud og aktiviteter mot målgruppen.

Kontakt:
Hanna Sundquist, Redaksjonssjef Shape Up, tlf 416 26 281