Egmont Publishing justerer retning for fremtiden

-Vi er og skal være et offensivt mediehus som evner å endre oss i takt med utviklingen i markedet. Og vi skal kontinuerlig utfordre oss selv og forbedre måten vi jobber på, sier adm. direktør, Nina Vesterby.
Selskapet har besluttet å organisere virksomheten i produktteam, og med en tydeligere prioritering av merkevare-porteføljen. Det nye rigget består av fire virksomhetsområder.
-People Influencerbyrå og Kids består som før, mens vi samler alle print-produktene i en slagkraftig og effektiv enhet, Print Media. Vi har et sterkt fundament i vår print-portefølje. Dette er vår kjerne som vi skal bevare og utvikle for å beholde vår posisjon som markedsleder. Ved å samle all print ett sted så vil vi i større grad kunne utnytte synergier på tvers av produkter og kompetanser.
I tillegg til Print Media setter selskapet opp et nytt virksomhetsområde, «Online Media & Nye satsinger». Dette området består av Klikk, Flipp og blogg.no, og et inkubator-team.
-Sammen med våre store digitale produkter, Klikk, blogg.no og Flipp, setter vi opp et inkubator-team, som skal skape nye inntektsstrømmer og forretningsområder, basert på vår kjerneforretning. Målet er at ha en sunn og bærekraftig vekstportefølje som vil være et fundament for fremtiden.
I Print Media og Online Media & Nye satsinger, innfører selskapet en ny måte å jobbe på. Autonome produktteam og smidig metodikk, der alle beslutninger skal kunne tas i teamene gir bedre samarbeid, raskere beslutningsveier og mindre byråkrati.
- Smidig metodikk, er en smartere måte å jobbe på, tettere på kunden. Det er en ny måte å jobbe på for oss, og et steg inn i fremtiden. Mer selvstyring, bedre samarbeid, raskere beslutningsveier og mindre byråkrati, er noe vi tror også vil gi gode effekter for print-området. Målet er bedre innhold og produkter, mer fornøyde lesere og brukere, og mer fornøyde medarbeidere, sier ansv.redaktør/direktør Elisabeth Lund-Andersen.
-Endringene medfører dessverre at det også blir noe nedbemanning. 11 stillinger er definert som overtallige, og der jobber vi nå for at det skal bli en ryddig og god prosess for de som er berørt. Endringene gir en flatere struktur, og vi reduserer også antall ledere med nesten 25 %, avslutter Vesterby.
Kontakt
Nina Vesterby, Adm. direktør Egmont Publishing, tlf 982 47 877
Elisabeth Lund-Andersen, Ansv. redaktør/ direktør, tlf 932 45 255
Nøkkelord
Kontakter
Ann-Elise ErtesvågProsjektsjef
ann-elise.ertesvag@egmont.comBilder

Om Story House Egmont
Story House Egmont er Norges største utgiver av blader, magasiner, tegneserier og digitale tjenester til voksne, barn og unge. Selskapet har også investeringer i e-handel og digitalbyråer, og utgir over hundre kjente merkevarer. Story House er en del av Egmont - et av Nordens største mediekonsern med 6600 ansatte og aktivitet i 30 land. Vårt motte We bring stories to life har sterke publisistiske verdier. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, tegneserier, Klikk.no, TV 2, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper. Egmont er en stiftelse som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.
Følg pressemeldinger fra Story House Egmont
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Story House Egmont på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Story House Egmont
Ekteparet Pernille og Scott lanserer podcast sammen: - Det nærmeste vi kommer en date!18.12.2025 08:48:13 CET | Pressemelding
Artisten Pernille Molvær Maurstad og stemmeskuespiller Scott Molvær Maurstad åpner nå døren på gløtt til forholdet, hverdagskaoset og små og store undringer i sin nye podcast «The Molvær Maurstads», som hadde premiere i november. For paret selv føles ukens innspilling nesten som en etterlengtet kjærestestund.
Egmont-ansatte gir årets julegave på 100.000 kroner til BUA17.12.2025 07:30:00 CET | Pressemelding
BUA får årets julegave på 100.000 kroner fra ansatte i Story House Egmont. Støtten går til organisasjonens arbeid for å gjøre det enkelt for barn og unge å prøve flere og mer varierte aktiviteter – uten å øke forbruket.
Kong Halvor har blitt selvutnevnt skrotnisse: Lanserer bok om bruktmarkeder og thrifting!13.11.2025 11:04:34 CET | Pressemelding
Halvor Harsem er tilbake på veien. Tilbake på skattejakt, men denne gangen er det ikke innerst i gruver og i nedlatte instribygg, som i sin første bok. Med en gammel bil som følgesvenn og nesa for gode kupp, har han vært på reise gjennom Norge for å finne skattene som gjemmer seg i landets bruktbutikker, loppemarkeder og samlerhjem.
Velkommen til den glade juleheftetid!3.11.2025 06:00:00 CET | Pressemelding
Helt siden slutten av 1800-tallet har juleheftene vært en naturlig del av våre norske juletradisjoner! Denne vidunderlige og særnorske tradisjonen er noe de fleste setter stor pris på. Juledagene er som skapt for lesing, og i år utgir Story House Egmont over 20 julehefter i Norge!
Samle dine favorittoppskrifter og få en bok full av affeksjonsverdi31.10.2025 10:00:27 CET | Pressemelding
Har du oppskrifter overalt? I skuffen, på telefonen, og hvor ble det egentlig av den hemmelige familieoppskriften fra bestemor eller den nyeste oppskriften fra favorittinfluenseren din på TikTok? Nå kan du samle alle dine favorittoppskrifter i Anniken Bævre sin nye bakejournal.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom
