Egmont Publishing justerer retning for fremtiden

-Vi er og skal være et offensivt mediehus som evner å endre oss i takt med utviklingen i markedet. Og vi skal kontinuerlig utfordre oss selv og forbedre måten vi jobber på, sier adm. direktør, Nina Vesterby.
Selskapet har besluttet å organisere virksomheten i produktteam, og med en tydeligere prioritering av merkevare-porteføljen. Det nye rigget består av fire virksomhetsområder.
-People Influencerbyrå og Kids består som før, mens vi samler alle print-produktene i en slagkraftig og effektiv enhet, Print Media. Vi har et sterkt fundament i vår print-portefølje. Dette er vår kjerne som vi skal bevare og utvikle for å beholde vår posisjon som markedsleder. Ved å samle all print ett sted så vil vi i større grad kunne utnytte synergier på tvers av produkter og kompetanser.
I tillegg til Print Media setter selskapet opp et nytt virksomhetsområde, «Online Media & Nye satsinger». Dette området består av Klikk, Flipp og blogg.no, og et inkubator-team.
-Sammen med våre store digitale produkter, Klikk, blogg.no og Flipp, setter vi opp et inkubator-team, som skal skape nye inntektsstrømmer og forretningsområder, basert på vår kjerneforretning. Målet er at ha en sunn og bærekraftig vekstportefølje som vil være et fundament for fremtiden.
I Print Media og Online Media & Nye satsinger, innfører selskapet en ny måte å jobbe på. Autonome produktteam og smidig metodikk, der alle beslutninger skal kunne tas i teamene gir bedre samarbeid, raskere beslutningsveier og mindre byråkrati.
- Smidig metodikk, er en smartere måte å jobbe på, tettere på kunden. Det er en ny måte å jobbe på for oss, og et steg inn i fremtiden. Mer selvstyring, bedre samarbeid, raskere beslutningsveier og mindre byråkrati, er noe vi tror også vil gi gode effekter for print-området. Målet er bedre innhold og produkter, mer fornøyde lesere og brukere, og mer fornøyde medarbeidere, sier ansv.redaktør/direktør Elisabeth Lund-Andersen.
-Endringene medfører dessverre at det også blir noe nedbemanning. 11 stillinger er definert som overtallige, og der jobber vi nå for at det skal bli en ryddig og god prosess for de som er berørt. Endringene gir en flatere struktur, og vi reduserer også antall ledere med nesten 25 %, avslutter Vesterby.
Kontakt
Nina Vesterby, Adm. direktør Egmont Publishing, tlf 982 47 877
Elisabeth Lund-Andersen, Ansv. redaktør/ direktør, tlf 932 45 255
Nøkkelord
Kontakter
Ann-Elise ErtesvågProsjektsjef
ann-elise.ertesvag@egmont.comBilder

Om Story House Egmont
Story House Egmont er Norges største utgiver av blader, magasiner, tegneserier og digitale tjenester til voksne, barn og unge. Selskapet har også investeringer i e-handel og digitalbyråer, og utgir over hundre kjente merkevarer. Story House er en del av Egmont - et av Nordens største mediekonsern med 6600 ansatte og aktivitet i 30 land. Vårt motte We bring stories to life har sterke publisistiske verdier. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, tegneserier, Klikk.no, TV 2, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper. Egmont er en stiftelse som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.
Følg pressemeldinger fra Story House Egmont
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Story House Egmont på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Story House Egmont
Ny norsk tegneserieroman gir barna helter de kan kjenne seg igjen i!11.6.2025 13:59:35 CEST | Pressemelding
Hva får du når du blander mytologi, magi, mysterier og mangfold? Du får Maria Storm og Mythosordenen – en ny storsatsende tegneserieroman for barn mellom 7 og 12 år, skrevet av Joseph S.S. Ampofo og illustrert av Jofrid Sandgren Østenstad.
Førstemann til mølla når Anniken åpner dørene til sin cookies – popup shop i Bjørvika!6.6.2025 08:52:04 CEST | Pressemelding
Helgen 5.- 8. juni er en sjelden mulighet til å sikre deg eksklusive cookies bakt av den bestselgende bakebokforfatteren Anniken Bævre. Med sine moderne og innovative varianter av cookies har hun skapt en ny bakebølge i Norge, og nå kan hvem som helst få tak i dem i hennes Pop Up shop i Bjørvika. Men baksten er kun tilgjengelig i 4 dager!
Amalie Snøløs debuterer med gripende farsroman: - Den handler om å forsone seg med sin egen historie26.5.2025 15:21:12 CEST | Pressemelding
«Faren min døde i dag. Eller egentlig i går. Men det var først i dag jeg fikk vite det. Slik som treet som falt i skogen, var han levende helt til jeg fant ut at han var død.» Slik begynner prologen på den nye romanen til Amalie Snøløs. Boken har hun skrevet i samarbeid med Ida Løkås, og den har fått tittelen «Vi er ikke blod».
Vinner av den store juleheftekonkurransen kåret!26.5.2025 12:34:23 CEST | Pressemelding
– Vi fikk tilsendt overveldende mange gode bidrag til denne konkurransen, men juryen var likevel helt samstemte når det gjaldt hvilke tre bidrag som skulle opp på pallen! sier juryleder og redaktør for det nye juleheftet, redaksjonssjef Iselin Røsjø Evensen.
Han ble kjent som hele Norges jomfru – men er han fortsatt jomfru?25.4.2025 15:59:58 CEST | Pressemelding
Det får vi nå vite, når nettserien om Fabian endelig lanseres på NULL47. En serie om unge gutter, psykisk helse, press, skam og sex i 2025.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom