Story House Egmont

Egmont Publishing er ny leverandør av Widerøe-magasinet

Del
Om bord i setelommene til Widerøes Flyveselskap ligger deres om bord-magasin måned etter måned. Etter en anbudskonkurranse på sensommeren er det nå klart at Egmont Publishing skal produsere Widerøe-magasinet fra februar 2020.
Fra venstre: Målgruppesjef i Egmont, Lars Erik Oterhals, direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt i Widerøe, Silje Brandvoll, leder kommersiell utvikling i Egmont, Monica Halden, kommunikasjonssjef i Widerøe, Catharina Solli, redaktør av Skyfritt og kreativ leder i Sempro, Knut Christian Moeng. Foto Erik Hannemann
Fra venstre: Målgruppesjef i Egmont, Lars Erik Oterhals, direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt i Widerøe, Silje Brandvoll, leder kommersiell utvikling i Egmont, Monica Halden, kommunikasjonssjef i Widerøe, Catharina Solli, redaktør av Skyfritt og kreativ leder i Sempro, Knut Christian Moeng. Foto Erik Hannemann

- Da vi fikk mulighet til å bli med i konkurransen om oppdraget med å lage Widerøe-magasinet slapp vi det vi hadde i hendene og trommet sammen spesialister i alle lag - i alt fra prosjektledelse til design, foto og kommersiell innholdsproduksjon, sier kreativ leder i Egmont-eide Sempro, Knut Christian Moeng. -Vi som skal være med i Widerøe-redaksjonen har lang og variert fartstid og en pasjon for magasinproduksjon. Nå gjelder det bare å levere tipp, topp varer som både Widerøe og de reisende vil elske, sier Moeng. Han blir redaktør for den oppdaterte utgaven av Widerøes ombord-magasin.

- Vi gleder oss til å jobbe med Widerøe som historieforteller på dette prosjektet. Widerøe har en unik historie, inspirerende destinasjoner og spennende medieflater. Rett og slett et fantastisk utgangspunkt for å skape inspirasjon og reiselyst med gode historier. Egmont har laget godt innhold i over hundre år, men aldri så luftig som dette. Så dette er en reise vi ser frem til med begeistring og ydmykhet!» sier Morten Danielsen, kommersiell Direktør i Egmont Publishing.

Widerøe er glad for å ha fått Egmont som samarbeidspartner.

- Egmont skilte seg ut umiddelbart da konkurrentene i august presenterte sine forslag til fremtidens magasin for Widerøe. Egmont presenterte sitt forslag først og etterfølgerne endte med å "hoppe etter Wirkola", forteller kommunikasjonssjef i Widerøe, Catharina Solli. - Friskt nytt design og nye spennende ideer. En pionerånd Wiggo Widerøe ville gjenkjent fra da han selv og fire kamerater etablerte Widerøes Flyveselskap for 85 år siden. Vi benytter relanseringen til å bytte navn på magasinet. Det nye navnet Skyfritt representerer høyden, flygningene, himmelen og det problemfrie, sier Solli.

Kontakt
Knut Christian Moeng, Kreativ leder Sempro, tlf 977 20 112

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Fra venstre: Målgruppesjef i Egmont, Lars Erik Oterhals, direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt i Widerøe, Silje Brandvoll, leder kommersiell utvikling i Egmont, Monica Halden, kommunikasjonssjef i Widerøe, Catharina Solli, redaktør av Skyfritt og kreativ leder i Sempro, Knut Christian Moeng. Foto Erik Hannemann
Fra venstre: Målgruppesjef i Egmont, Lars Erik Oterhals, direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt i Widerøe, Silje Brandvoll, leder kommersiell utvikling i Egmont, Monica Halden, kommunikasjonssjef i Widerøe, Catharina Solli, redaktør av Skyfritt og kreativ leder i Sempro, Knut Christian Moeng. Foto Erik Hannemann
Last ned bilde

Om Story House Egmont

Story House Egmont
Story House Egmont
Nydalsveien 12
0441 Oslo

+47 22 77 20 00http://www.egmont.no

Story House Egmont er Norges største utgiver av blader, magasiner, tegneserier og digitale tjenester til voksne, barn og unge. Selskapet har også investeringer i e-handel og digitalbyråer, og utgir over hundre kjente merkevarer. Story House er en del av Egmont - et av Nordens største mediekonsern med 6600 ansatte og aktivitet i 30 land. Vårt motte We bring stories to life har sterke publisistiske verdier. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, tegneserier, Klikk.no, TV 2, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper. Egmont er en stiftelse som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.

Følg pressemeldinger fra Story House Egmont

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Story House Egmont på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Story House Egmont

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye