Egmont Publishing blir Story House Egmont

Magasiner og digitale medier, e-handel og byråer er de tre grunnpilarene i Story House Egmont, som er det nye navnet for Egmont-divisjonen Egmont Publishing.

For å gjenspeile utviklingen mot nye forretningsområder som selskapet har gjennomført de siste årene, endrer Egmont Publishing navn til Story House Egmont.

-Vi har sterke publisistiske verdier, og vår journalistikk og inspirerende innhold når ut til millioner av lesere, på en rekke plattformer hver dag. Men selskapet har utviklet seg betydelig de siste årene, og omfatter nå også e-handel byråer med digital profil. Dette er vekstområder som har blitt en viktig del av vår samlede virksomhet. Det er derfor tid for å modernisere hvordan vi møter våre partnere, kunder, brukere og lesere - og hvordan vi ser på oss selv, sier administrerende direktør i Story House Egmont Norge, Nina Vesterby.

Endring av navn til Story House Egmont er gjeldende fra 1. januar 2021. Det nye navnet omfatter Egmont Publishing i Norge, Sverige, Danmark og andre land der Egmont Publishing er til stede.

-Story House Egmont er et navn som peker fremover og signaliserer et ambisiøst selskap, der media, teknologi, kunderelasjoner og historiefortelling går hånd i hånd. I Story House Egmont er Egmonts DNA «We bring stories to life» - det sentrale, samlende element. Jeg er stolt av hvordan vi, basert på vårt grunnleggende, publisistiske fundament, har bygget vellykkede vekstbedrifter. Vi produserer innhold i verdensklasse og skaper samtidig sterke forbrukersamfunn, sier administrerende direktør i Story House Egmont, Torsten Bjerre Rasmussen.

Story House Egmont er Norges største utgiver av blader, magasiner, tegneserier og digitale tjenester til voksne, barn og unge. Selskapet utgir over 100 kjente merkevarer og er også medeier i flere suksessfulle selskaper innen e-handel og marketing services, som Fjellsport, Garnius, Sempro. Markedspartner og Cloud Media. Story House er en del av Egmont, et av Nordens ledende mediekonsern. Egmont står bak TV 2, Nordisk Film, Cappelen Damm, samt Lindhardt og Ringhof i Danmark. Egmont er en stiftelse der hele overskuddet går til utvikling av våre selskaper, samt å hjelpe utsatte barn og unge, og støtte filmtalenter.

Mammalivet under pandemien - norsk mødre er blitt mer stressa22.1.2021 16:50:36 CETPressemelding

Slik er vår nye hverdag: Norske mødre er blitt mer stressa, føler seg mer utilstrekkelige og har dårligere samvittighet under koronapandemien. Dette viser en undersøkelse gjennomført av magasinet Kamille i samarbeid med IPSOS, blant mødre med hjemmeboende barn. I undersøkelsen svarte mødrene på hvordan de opplever det å være mor, mestring av stress, logistikk i hverdagen og tidsklemma.