Story House Egmont

Egmont kjøper dansk bryllups-start up og lanserer Ditt Bryllup som Skandinavisk bryllupsunivers

Del
Story House Egmont fester grepet om bryllupsrelaterte tjenester. Etter oppkjøpet av bryllups-start up ’en Weddii, og inngåelsen av samarbeid med Outshifter, er målet klart: Ditt Bryllup skal bli Skandinavias nr. 1. destinasjon for alt innen bryllup.
Denne gjengen er klar for å hjelpe vordende brudepar i hele Skandinavia: Fra venstre: Linn-Eva Sørlie, redaktør og SEO-spesialist, Christina Suul, kommersiell innholdsprodusent, Silje Lian Moen, prosjektleder og Hanna Roen Olsen, redaksjonell Innholdsprodusent.
Denne gjengen er klar for å hjelpe vordende brudepar i hele Skandinavia: Fra venstre: Linn-Eva Sørlie, redaktør og SEO-spesialist, Christina Suul, kommersiell innholdsprodusent, Silje Lian Moen, prosjektleder og Hanna Roen Olsen, redaksjonell Innholdsprodusent.

I 2019 ble Ditt Bryllup lansert som digital plattform i Norge av Story House Egmont, etter 25 år i bladhyllene. Nå utvides konseptet, fra inspirasjon og rådgiving, til også å omfatte e-handelsløsninger for alt av bryllupsrelaterte produkter, planleggingsverktøy og leverandørguide. Oppkjøpet av webløsningen Weddii er signert, og denne høsten lanseres også Ditt Bryllup-konseptet i Sverige. Så står Danmark for tur.

- Med oppkjøpet av Weddii.com får vi på plass en plattform som skal hjelpe brudepar å planlegge bryllupet, og hvor leverandører kan tilby alt av bryllupsrelaterte varer og tjenester. Løsningen består av en leverandørguide med flere filtreringsmuligheter. Sammen med alt det gode innholdet vi lager i Ditt Bryllup-redaksjonen blir dette en nyttig og brukervennlig plattform for alt som har med bryllup å gjøre, forteller Silje Lian Moen, forretningsutvikler i Next, avdelingen som har ansvaret for innovasjon og konseptutvikling i Story House Egmont.

Bryllupsrelatert netthandel

I snart 28 år har Ditt Bryllup fulgt vordende brudepar og gitt tips, råd og inspirasjon. Nå har altså Story House Egmont og innovasjonsenheten Next gjennomført en radikal forbedring av plattformen, for å kunne tilby et bredt spekter av tjenester til vordende brudepar og deres venner og familie. Netthandelsløsningen blir en viktig del av bryllupsuniverset.

- Vi har i tillegg til oppkjøpet av Weddii inngått et samarbeid med Outshifter, som gjør det mulig for våre lesere og brukere å kjøpe relevante produkter fra ulike nettbutikker i Ditt Bryllups univers. Alt fra brudebuketter, smykker, kjoler, hudprodukter, gaver til brudeparet og dekorasjon skal være tilgjengelig på Dittbryllup.no i løpet av 2022, forteller Moen.

God respons fra kunder og leverandører

Moen, og hennes team i Next opplever god respons, både fra brukere, annonsører og leverandører. Aktører som Thune, Tesori, Posten, Ving, De Historiske og Floyd er allerede med på storlanseringen.

- Dette er helt klart et spennende marked som alle bryllupsrelaterte leverandører vil ha tilgang til. I Norge er det 23 000 par som gifter seg hvert år. Hvert bryllup har i snitt 40 gjester, og hver gjest bruker i snitt 1100 kroner på gave til brudeparet. Det er ikke så rart at interessen for Ditt Bryllup i en skandinavisk versjon er interessant. Men det viktigste er at vi nå kan tilby våre lesere og brukere en total og brukervennlig pakke, som gjør planleggingen av den store dagen enklere og mer oversiktlig, forklarer forretningsutvikleren i Next.

Store planer fremover

Så snart den norske utgaven av Ditt Bryllup er helt oppe og står, og alt av barnesykdommer er justert og kurert, vil samme løsning bli rullet ut i flere land.

- Dittbryllup.no har allerede vært oppe på topp 2 over de største bryllupsnettsiden i hele Skandinavia, hvor hele 45 000 i målgruppen er innom hver måned. I tillegg står Ditt Bryllup bak Skandinavias største bryllupsrelaterte Instagramprofil. Og dette er helt klart bare begynnelsen. Denne løsningen vi nå har bygget opp, gjennom oppkjøp og samarbeid og lokal innholdsproduksjon, er skalerbar og kan tas ut i andre land og markeder. Vi er godt i gang med den svenske utgaven, avslutter Moen.  

Kontakter

Silje Lian Moen, forretningsutvikler Story House Egmont.
Tlf: 924 06 817

Bilder

Denne gjengen er klar for å hjelpe vordende brudepar i hele Skandinavia: Fra venstre: Linn-Eva Sørlie, redaktør og SEO-spesialist, Christina Suul, kommersiell innholdsprodusent, Silje Lian Moen, prosjektleder og Hanna Roen Olsen, redaksjonell Innholdsprodusent.
Denne gjengen er klar for å hjelpe vordende brudepar i hele Skandinavia: Fra venstre: Linn-Eva Sørlie, redaktør og SEO-spesialist, Christina Suul, kommersiell innholdsprodusent, Silje Lian Moen, prosjektleder og Hanna Roen Olsen, redaksjonell Innholdsprodusent.
Last ned bilde

Om Story House Egmont

Story House Egmont
Story House Egmont
Nydalsveien 12
0441 Oslo

+47 22 77 20 00http://www.egmont.no

Story House Egmont er Norges største utgiver av blader, magasiner, tegneserier og digitale tjenester til voksne, barn og unge. Selskapet har også investeringer i e-handel og digitalbyråer, og utgir over hundre kjente merkevarer. Story House er en del av Egmont - et av Nordens største mediekonsern med 6600 ansatte og aktivitet i 30 land. Vårt motte We bring stories to life har sterke publisistiske verdier. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, tegneserier, Klikk.no, TV 2, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper. Egmont er en stiftelse som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.

Følg pressemeldinger fra Story House Egmont

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Story House Egmont på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Story House Egmont

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye