Egmont kjøper dansk bryllups-start up og lanserer Ditt Bryllup som Skandinavisk bryllupsunivers

I 2019 ble Ditt Bryllup lansert som digital plattform i Norge av Story House Egmont, etter 25 år i bladhyllene. Nå utvides konseptet, fra inspirasjon og rådgiving, til også å omfatte e-handelsløsninger for alt av bryllupsrelaterte produkter, planleggingsverktøy og leverandørguide. Oppkjøpet av webløsningen Weddii er signert, og denne høsten lanseres også Ditt Bryllup-konseptet i Sverige. Så står Danmark for tur.
- Med oppkjøpet av Weddii.com får vi på plass en plattform som skal hjelpe brudepar å planlegge bryllupet, og hvor leverandører kan tilby alt av bryllupsrelaterte varer og tjenester. Løsningen består av en leverandørguide med flere filtreringsmuligheter. Sammen med alt det gode innholdet vi lager i Ditt Bryllup-redaksjonen blir dette en nyttig og brukervennlig plattform for alt som har med bryllup å gjøre, forteller Silje Lian Moen, forretningsutvikler i Next, avdelingen som har ansvaret for innovasjon og konseptutvikling i Story House Egmont.
Bryllupsrelatert netthandel
I snart 28 år har Ditt Bryllup fulgt vordende brudepar og gitt tips, råd og inspirasjon. Nå har altså Story House Egmont og innovasjonsenheten Next gjennomført en radikal forbedring av plattformen, for å kunne tilby et bredt spekter av tjenester til vordende brudepar og deres venner og familie. Netthandelsløsningen blir en viktig del av bryllupsuniverset.
- Vi har i tillegg til oppkjøpet av Weddii inngått et samarbeid med Outshifter, som gjør det mulig for våre lesere og brukere å kjøpe relevante produkter fra ulike nettbutikker i Ditt Bryllups univers. Alt fra brudebuketter, smykker, kjoler, hudprodukter, gaver til brudeparet og dekorasjon skal være tilgjengelig på Dittbryllup.no i løpet av 2022, forteller Moen.
God respons fra kunder og leverandører
Moen, og hennes team i Next opplever god respons, både fra brukere, annonsører og leverandører. Aktører som Thune, Tesori, Posten, Ving, De Historiske og Floyd er allerede med på storlanseringen.
- Dette er helt klart et spennende marked som alle bryllupsrelaterte leverandører vil ha tilgang til. I Norge er det 23 000 par som gifter seg hvert år. Hvert bryllup har i snitt 40 gjester, og hver gjest bruker i snitt 1100 kroner på gave til brudeparet. Det er ikke så rart at interessen for Ditt Bryllup i en skandinavisk versjon er interessant. Men det viktigste er at vi nå kan tilby våre lesere og brukere en total og brukervennlig pakke, som gjør planleggingen av den store dagen enklere og mer oversiktlig, forklarer forretningsutvikleren i Next.
Store planer fremover
Så snart den norske utgaven av Ditt Bryllup er helt oppe og står, og alt av barnesykdommer er justert og kurert, vil samme løsning bli rullet ut i flere land.
- Dittbryllup.no har allerede vært oppe på topp 2 over de største bryllupsnettsiden i hele Skandinavia, hvor hele 45 000 i målgruppen er innom hver måned. I tillegg står Ditt Bryllup bak Skandinavias største bryllupsrelaterte Instagramprofil. Og dette er helt klart bare begynnelsen. Denne løsningen vi nå har bygget opp, gjennom oppkjøp og samarbeid og lokal innholdsproduksjon, er skalerbar og kan tas ut i andre land og markeder. Vi er godt i gang med den svenske utgaven, avslutter Moen.
Kontakter
Silje Lian Moen, forretningsutvikler Story House Egmont.
Tlf: 924 06 817
Knut Christian MoengPR og kommunikasjonssjefStory House Egmont
Tel:+47 977 20 112knut.christian.moeng@egmont.comBilder

Om Story House Egmont
Story House Egmont er Norges største utgiver av blader, magasiner, tegneserier og digitale tjenester til voksne, barn og unge. Selskapet har også investeringer i e-handel og digitalbyråer, og utgir over hundre kjente merkevarer. Story House er en del av Egmont - et av Nordens største mediekonsern med 6600 ansatte og aktivitet i 30 land. Vårt motte We bring stories to life har sterke publisistiske verdier. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, tegneserier, Klikk.no, TV 2, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper. Egmont er en stiftelse som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.
Følg pressemeldinger fra Story House Egmont
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Story House Egmont på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Story House Egmont
Han ble kjent som hele Norges jomfru – men er han fortsatt jomfru?25.4.2025 15:59:58 CEST | Pressemelding
Det får vi nå vite, når nettserien om Fabian endelig lanseres på NULL47. En serie om unge gutter, psykisk helse, press, skam og sex i 2025.
Hva er det Messi, Yamal og Ødegaard har til felles?11.4.2025 14:14:35 CEST | Pressemelding
Nå vil en av Norges største fotballprofil lære barn og ungdom de råeste triksene til proffene, med sin bokutgivelse «Fotballskills – lær deg proffenes beste triks og finter».
Ny innholdsansvarlig for magasinet Jakt11.4.2025 10:49:02 CEST | Pressemelding
Stian Valderhaug er ansatt som innholdsansvarlig for magasinet Jakt i Story House Egmont. Valderhaug har lang erfaring som magasinmaker, og kommer fra stillingen som digital redigerer i Klikk.
Bakeren og Kokken fortsetter å vokse – oppnår rekordomsetning i 20243.4.2025 09:17:29 CEST | Pressemelding
Bakeren og Kokken, som er ledende i Norden innen kjøkkenmaskiner, redskaper og interiør til kjøkkenet, oppnådde i 2024 sin høyeste omsetning noensinne og en kraftig økning i lønnsomhet. Omsetningen beløp seg til 966 millioner SEK (816), og driftsresultatet (EBITDA) til 42 millioner SEK (33)
Story House Egmont Norge tilbake med gode tall13.3.2025 09:00:00 CET | Pressemelding
Story House Egmont i Norge kan glede seg over et godt resultat for fjoråret. Resultatregnskapet for 2024 viser et overskudd (EBIT) på 34 mill. NOK.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom