Egmont investerer i nettbutikken Skitt Fiske

Egmont har kjøpt en minoritetsandel i Skitt Fiske, som er ledende på online-salg av fiskeutstyr i Norge.
Anders Amundsen, daglig leder i nettbutikken Skitt Fiske

-Skitt Fiske sin posisjon for fiskeentusiaster passer godt inn i Egmonts strategi om å investere i ledende selskaper innen høy-interesse områder, sier leder for e-commerce i Egmont, Cato Broberg.

Skitt Fiske er en nettbutikk for entusiaster som elsker å fiske, men utvidet virksomheten til også jakt, for noen år siden. Selskapet ble grunnlagt i 2003 av tre BI-studenter. Nettbutikken skittfiske.no startet i en kjeller med en fryseboks som pakkedisk, og har i årene etter hatt stor suksess. I dag har nettbutikken et varesortiment på 50.000 unike artikler fra ca. 600 produsenter, automatisk lager som sørger for rask levering, og en omsetning på ca 100 millioner kroner. Skitt Fiske har også en fysisk butikk i Sandefjord.

-Vi ønsker å ta en enda sterkere posisjon innen jakt- og fiskesegmentet. Egmont har mye e-commerce ekspertise, inspirasjon, innhold, medier og et nettverk av andre e-commerce selskap. Dette tror jeg blir bra, sier Broberg.

Anders Amundsen var en av de tre studentene som startet selskapet. I dag er han den eneste av gründerne som jobber fulltid med virksomheten som daglig leder.

-Vi er stolt over å få med Egmont på laget og ser frem mot et godt og langsiktig samarbeid. Vekstpotensialet innen jakt og fiske er stort, og vi har gode forutsetninger med et dyktig og engasjert team med 30 ansatte. Med Egmont på eiersiden har vi styrket selskapet, og fått et solid fundament for videre satsning og vekst, sier Anders Amundsen.

Egmont har siden 2013 satset innen netthandel. Utover selskapene har Egmont bygd opp et eget team av eksperter som jobber dedikert med utvikling av netthandel-selskapene. Egmonts portefølje består av nordiske selskaper med en samlet omsetning på over 4 milliarder NOK, og inkluderer Jollyroom, Bagaren och Kocken, Outnorth, Fjellsport, Med24, Nicehair og Garnius.

Cato Broberg, Managing director, e-commerce, tlf 918 15 295
Anders Amundsen, Daglig leder Skitt Fiske, tlf 93 40 20 22