ECIT resultater: Omsetningsvekst på 21.9 % til 2,115 MNOK for de tre første kvartaler 2022

Det norskbaserte multinasjonale konsernet ECIT, som leverer tjenester innen IT, regnskap og teknologi, oppnådde en omsetning på 2,115 MNOK de tre første kvartaler i 2022, en vekst på 21.9 % sammenlignet med de tre første kvartalene i 2021. EBITDA-marginen har økt fra 13.0 % til 13.4 %, og selskapet oppnådde en organisk vekst på 9.3 % (6.8 %).
Konsernsjef i ECIT, Peter Lauring
  • ECITs regnskapstjenester har i de tre første kvartalene i 2022 hatt en omsetning på 1,133 MNOK, en vekst på 15.4 % sammenlignet med de første tre kvartaler i 2021.

• ECITs IT-tjenester har i de tre første kvartalene hatt en omsetning på 953 MNOK, en vekst på 22.2 % sammenlignet med de første tre kvartaler i 2021.

• ECITs tech-tjenester har de tre første kvartalene hatt en omsetning på 116 MNOK, en vekst på 69.8 % sammenlignet med de første tre kvartaler i 2021.

For fullstendig børsmelding og investorpresentasjon, se www.ecit.com/investor

Konsernsjef i ECIT, Peter Lauring

ECIT ble grunnlagt i 2013 og hjelper en bred kundebase med IT, teknologi og regnskap. ECIT har en velprøvd modell for oppkjøp og fusjoner, som sikrer nærhet til kunder og lokalt entreprenørskap kombinert med styrken fra et større internasjonalt konsern. ECIT har en proforma omsetning (2021) på 2.6 MRD NOK og +2,300 ansatte over 10 land. Oppkjøp og fusjoner har vært en nøkkeldriver for selskapets vekst, og ECIT har fullført mer enn 130 oppkjøp siden 2013. Les mer på www.ecit.com

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra ECIT på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Agidon A/S blir en del av ECIT16.12.2022 12:26:36 CET | Pressemelding

ECIT AS köper Agidon A/S, ett danskt konsult- och digitaliseringsbolag. - Uppköpet stärker ECITs kompetens och kundleverans inom digitalisering och är ett bra tillägg till vår konsultavdelning. Med Agidon vi får ett bra fotavtryck inom mode- och produktionsbranschen och ytterligare närvaro i Västdanmark. Vi är glada att kunna hälsa både kunder och medarbetare i Agidon välkomna till ECIT, säger ECITs koncernchef, Peter Lauring.

Agidon A/S blir en del av ECIT16.12.2022 09:25:18 CET | Pressemelding

ECIT AS kjøper Agidon A/S, et dansk konsulent- og digitaliseringsselskap. - Oppkjøpet styrker ECITs kompetanse og kundeleveranser innen digitalisering, og er et godt tillegg til vår konsulentavdeling. Med Agidon får vi et godt fotavtrykk innen mote- og produksjonsbransjen, og ytterligere tilstedeværelse i Vest-Danmark. Vi er glade for å kunne ønske både kunder og ansatte i Agidon velkommen til ECIT, sier konsernsjef i ECIT, Peter Lauring.

ECIT AS har inngått avtale om å kjøpe 50.1% av aksjene i Intunor Services AS.17.10.2022 11:12:53 CEST | Pressemelding

ECIT AS (ECIT) har inngått avtale om å kjøpe 50.1% av aksjene i det norske økonomi- og regnskapshuset Intunor Services AS (Intunor), inkludert en opsjonsavtale om å kjøpe de resterende 49.9 % av aksjene. Transaksjonen forutsetter myndighetenes godkjenning. Ferdigstilling av oppkjøp, og kunngjøring av utført oppkjøp kan, forutsatt godkjenning fra myndighetene, forventes i fjerde kvartal 2022.