ECIT AS kjøper Auto-Flow ApS

ECIT AS har kjøpt Auto-Flow ApS, et dansk konsulentfirma spesialisert på prosessautomatisering gjennom bruk av RPA-programvare.

- Oppkjøpet styrker ECITs kompetanse og kundeleveranser innen automatisering av virksomhetsprosesser. Vi er glade for å kunne ønske Auto-Flows kunder og ansatte velkommen til ECIT, sier Peter Lauring, konsernsjef i ECIT.

ECIT kjøper 50.1 % av aksjene i Auto-Flow, med opsjon på øvrige aksjer. Oppkjøpet er delvis gjennomført som kontantoppgjør, og delvis gjennom utstedelse av nye aksjer i ECIT AS.

Om Auto-Flow ApS

Auto-Flow ApS, lokalisert i Århus, Danmark, tilbyr støtte til og automatisering av virksomhetsprosesser ved bruk av RPA-programvare. Auto-Flow ApS har 14 konsulenter og en omsetning på 2.7 MDKK for regnskapsåret som sluttet 30.09.2021. Les mer på www.auto-flow.dk

ECIT ble grunnlagt i 2013 og hjelper en bred kundebase med IT, software og regnskap. ECIT har en velprøvd modell for oppkjøp og fusjoner, som sikrer nærhet til kunder og lokalt entreprenørskap kombinert med styrken fra et større internasjonalt konsern. ECIT har en proforma omsetning (2021) på 2.6 MRD NOK og +2,200 ansatte over 10 land. Oppkjøp og fusjoner har vært en nøkkeldriver for selskapets vekst, og ECIT har fullført mer enn 125 oppkjøp siden 2013.