ECIT AS har inngått avtale om å kjøpe 50.1% av aksjene i Intunor Services AS.

ECIT AS (ECIT) har inngått avtale om å kjøpe 50.1% av aksjene i det norske økonomi- og regnskapshuset Intunor Services AS (Intunor), inkludert en opsjonsavtale om å kjøpe de resterende 49.9 % av aksjene. Transaksjonen forutsetter myndighetenes godkjenning. Ferdigstilling av oppkjøp, og kunngjøring av utført oppkjøp kan, forutsatt godkjenning fra myndighetene, forventes i fjerde kvartal 2022.
Konsernsjef i ECIT, Peter Lauring

Intunor, med erfarne medarbeidere og en attraktiv kundeportefølje, styrker ECIT`s geografiske tilstedeværelse, posisjon i markedet og kompetansebase.

- Intunor har vært på utkikk etter en industriell partner for å sikre forretningsutvikling og videre vekst. Vi er veldig tilfredse med å signere en avtale med ECIT. Avtalen er en milepæl for å sikre videreutvikling av Intunor, og det å bli en del av ECIT styrker vekstpotensialet i alle våre regioner, sier Frode Røste, styreleder i Intunor.

- Vi er glade for å kunne ønske ansatte og kunder i Intunor velkommen til ECIT, sier konsernsjef i ECIT, Peter Lauring.

Om Intunor Services AS

Intunor er et norsk økonomi- og regnskapshus som tilbyr moderne ERP-systemer for virksomhetsadministrasjon, tjenester for spesialiserte bransjeløsninger og rådgivningstjenester. Intunor med datterselskaper har 135 ansatte, betjener mer enn 1300 kunder og leverte i 2021 en omsetning på 129 MNOK. Intunor er lokalisert i Oslo, Gardermoen, Tønsberg, Harstad, Bodø og Rognan. Les mer påhttps://www.intunor.com.

Konsernsjef i ECIT, Peter Lauring

ECIT ble grunnlagt i 2013 og hjelper en bred kundebase med IT, teknologi og regnskap. ECIT har en velprøvd modell for oppkjøp og fusjoner, som sikrer nærhet til kunder og lokalt entreprenørskap kombinert med styrken fra et større internasjonalt konsern. ECIT har en proforma omsetning (2021) på 2.6 MRD NOK og +2,200 ansatte over 10 land. Oppkjøp og fusjoner har vært en nøkkeldriver for selskapets vekst, og ECIT har fullført mer enn 130 oppkjøp siden 2013. Les mer på www.ecit.com

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra ECIT på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Agidon A/S blir en del av ECIT16.12.2022 12:26:36 CET | Pressemelding

ECIT AS köper Agidon A/S, ett danskt konsult- och digitaliseringsbolag. - Uppköpet stärker ECITs kompetens och kundleverans inom digitalisering och är ett bra tillägg till vår konsultavdelning. Med Agidon vi får ett bra fotavtryck inom mode- och produktionsbranschen och ytterligare närvaro i Västdanmark. Vi är glada att kunna hälsa både kunder och medarbetare i Agidon välkomna till ECIT, säger ECITs koncernchef, Peter Lauring.

Agidon A/S blir en del av ECIT16.12.2022 09:25:18 CET | Pressemelding

ECIT AS kjøper Agidon A/S, et dansk konsulent- og digitaliseringsselskap. - Oppkjøpet styrker ECITs kompetanse og kundeleveranser innen digitalisering, og er et godt tillegg til vår konsulentavdeling. Med Agidon får vi et godt fotavtrykk innen mote- og produksjonsbransjen, og ytterligere tilstedeværelse i Vest-Danmark. Vi er glade for å kunne ønske både kunder og ansatte i Agidon velkommen til ECIT, sier konsernsjef i ECIT, Peter Lauring.