Dun & Bradstreet ferdigstiller oppkjøp av Bisnode, en ledende europeisk data- og analysevirksomhet

Short Hills, NJ, 11. januar, 2021: Dun & Bradstreet Holdings, inc. (“Dun & Bradstreet” eller “selskapet”), en ledende global leverandør av forretningsdata og analyser, har gjennom datterselskapet Dun & Bradstreet Holdings BV kunngjort i dag at de har fullført oppkjøpet av Bisnode Business Informaton Group AB (“Bisnode”), et ledende europeisk data- og analysefirma og mangeårig medlem av Dun & Bradstreet Worldwide Network, for en bedriftsverdi på 7,4M NOK. Transaksjonen ble ferdigstilt med en kombinasjon av ca. 625 millioner dollar netto kontanter og 6.237.089 nyutstedte aksjer, som inngår i fellesaksjene til selskapet, i en rettet emisjon. Bisnode Belgium NV, et belgisk datterselskap av Bisnode, vil forbli under Ratos AB eierskap.

– Jeg vil ønske våre Bisnode-kolleger velkommen til Dun & Bradstreet-teamet. Dette oppkjøpet representerer en fantastisk mulighet til å styrke vår globale portefølje og samle unike ressurser som gjør det mulig for oss å betjene våre nåværende kunder og framtidige ambisjoner bedre, sier Anthony Jabbour, Administrerende Direktør i Dun & Bradstreet. – Bisnode befinner seg i noen av de mest strategiske landene i Europa, og kombinasjonen av data, analyser og løsninger vil gjøre det mulig for oss å styrke vår internasjonale vekststrategi. Med disse kombinerte ressursene er vi godt posisjonert for å møte behovene til kunder som ønsker å utvide virksomheten, øke effektiviteten og redusere risiko, fortsetter Jabbour.

Denne kombinasjonen av ledende og pålitelige merkevarer vil støtte virksomheter i en tid der utfordringer med et urolig makromiljø har gjort data- og analytiskinnsikt, samt skift til digital virksomhet enda mer kritisk. De kombinerte virksomhetene, som har nesten 250.000 kunder totalt, vil nå kunne tilby virksomhetskritiske løsninger som vil hjelpe kunder med å overvåke risiko og minimere eksponering, samtidig som de kan utvide kreditt og rette seg mot potensielt kjøpesterke kunder.

– I Bisnode fant vi et team som deler vår ambisjon, som er å hjelpe bedrifter med å konkurrere, vokse og lykkes. Vi i Dun & Bradstreet har støttet Bisnode, som tidligere medlemmer av vårt verdensomspennende nettverk, og vi er klare til å ta neste steg på vår reise sammen, sier Neeraj Sahai, President for Dun & Bradstreet International. – Vi ser frem til å utvide med nye og attraktive virksomhetskritiske forretningsområder, samt å raskt utvide vårt Dun & Bradstreetløsningstilbud i samsvar med vår vekststrategi. Med veiledning fra vårt nyopprettede International Advisory Board, er vi godt rustet til å hjelpe både nåværende og potensielle kunder, konkluderer Sahai.

Etter oppkjøpet, har Dun & Bradstreet etablert et internasjonalt strategisk og rådgivende råd for å støtte Dun & Bradstreet Internationals ledergruppe. Det internasjonale styret skal ledes av Neeraj Sahai, med støtte av Jonas Wiström, Administrerende Direktør for Ratos AB. Det vil kunngjøres flere av styrets medlemmer i løpet av kvartalet.

Selskapet vil gi veiledning og en synergiplan for Bisnode innen fjerde kvartal, 2021.

Investor Contact:
Debra McCann
973-921-6008
IR@dnb.com

Media Contacts:
Louise Cavanagh
+44 (20) 71495051
cavanaghl@dnb.com

Lisette Kwong
kwongl@dnb.com

Thor Erling Lund
Consilio Kommunikasjon AS
Telefon: +47 90614451
Epost: tel@consilio.no

Dun & Bradstreet er en ledende global leverandør av forretningsdata og analyse som gjør det mulig for bedrifter i hele verden å forbedre forretningsytelsen. Dun & Bradstreets Data Cloud, driver løsninger og leverer innsikt som gir kunder mulighet til å akselerere inntektene, redusere kostnadene, redusere risikoen og transformere virksomheten. Siden 1841 har selskaper i alle størrelser hatt tillit til Dun & Bradstreet for å hjelpe dem med å håndtere risiko og avsløre muligheter.

Dramatisk konkursøkning i Danmark – følger Norge etter?13.4.2021 07:00:00 CEST | Pressemelding

Danmark opplever en dramatisk stigning i antallet konkurser. I første kvartal 2021 har antallet konkurser steget med hele 150 prosent sammenlignet med første kvartal 2020. Kontrasten til Sverige og Norge er stor. I samme periode har konkursene gått med 13 prosent i Sverige og 31,8 prosent i Norge. – Mye tyder på at Danmark bare ligger litt foran i løypa i forhold til Norge, og at det overraskende lave antallet konkurser går mot slutten her også, sier konkursekspert Per Einar Ruud i Bisnode Dun & Bradstreet.