Dun & Bradstreet

Dun & Bradstreet ferdigstiller oppkjøp av Bisnode, en ledende europeisk data- og analysevirksomhet

Short Hills, NJ, 11. januar, 2021: Dun & Bradstreet Holdings, inc. (“Dun & Bradstreet” eller “selskapet”), en ledende global leverandør av forretningsdata og analyser, har gjennom datterselskapet Dun & Bradstreet Holdings BV kunngjort i dag at de har fullført oppkjøpet av Bisnode Business Informaton Group AB (“Bisnode”), et ledende europeisk data- og analysefirma og mangeårig medlem av Dun & Bradstreet Worldwide Network, for en bedriftsverdi på 7,4M NOK. Transaksjonen ble ferdigstilt med en kombinasjon av ca. 625 millioner dollar netto kontanter og 6.237.089 nyutstedte aksjer, som inngår i fellesaksjene til selskapet, i en rettet emisjon. Bisnode Belgium NV, et belgisk datterselskap av Bisnode, vil forbli under Ratos AB eierskap.

– Jeg vil ønske våre Bisnode-kolleger velkommen til Dun & Bradstreet-teamet. Dette oppkjøpet representerer en fantastisk mulighet til å styrke vår globale portefølje og samle unike ressurser som gjør det mulig for oss å betjene våre nåværende kunder og framtidige ambisjoner bedre, sier Anthony Jabbour, Administrerende Direktør i Dun & Bradstreet. – Bisnode befinner seg i noen av de mest strategiske landene i Europa, og kombinasjonen av data, analyser og løsninger vil gjøre det mulig for oss å styrke vår internasjonale vekststrategi. Med disse kombinerte ressursene er vi godt posisjonert for å møte behovene til kunder som ønsker å utvide virksomheten, øke effektiviteten og redusere risiko, fortsetter Jabbour.

Denne kombinasjonen av ledende og pålitelige merkevarer vil støtte virksomheter i en tid der utfordringer med et urolig makromiljø har gjort data- og analytiskinnsikt, samt skift til digital virksomhet enda mer kritisk. De kombinerte virksomhetene, som har nesten 250.000 kunder totalt, vil nå kunne tilby virksomhetskritiske løsninger som vil hjelpe kunder med å overvåke risiko og minimere eksponering, samtidig som de kan utvide kreditt og rette seg mot potensielt kjøpesterke kunder.

– I Bisnode fant vi et team som deler vår ambisjon, som er å hjelpe bedrifter med å konkurrere, vokse og lykkes. Vi i Dun & Bradstreet har støttet Bisnode, som tidligere medlemmer av vårt verdensomspennende nettverk, og vi er klare til å ta neste steg på vår reise sammen, sier Neeraj Sahai, President for Dun & Bradstreet International. – Vi ser frem til å utvide med nye og attraktive virksomhetskritiske forretningsområder, samt å raskt utvide vårt Dun & Bradstreetløsningstilbud i samsvar med vår vekststrategi. Med veiledning fra vårt nyopprettede International Advisory Board, er vi godt rustet til å hjelpe både nåværende og potensielle kunder, konkluderer Sahai.

Etter oppkjøpet, har Dun & Bradstreet etablert et internasjonalt strategisk og rådgivende råd for å støtte Dun & Bradstreet Internationals ledergruppe. Det internasjonale styret skal ledes av Neeraj Sahai, med støtte av Jonas Wiström, Administrerende Direktør for Ratos AB. Det vil kunngjøres flere av styrets medlemmer i løpet av kvartalet.

Selskapet vil gi veiledning og en synergiplan for Bisnode innen fjerde kvartal, 2021.

Investor Contact:
Debra McCann
973-921-6008
IR@dnb.com

Media Contacts:
Louise Cavanagh
+44 (20) 71495051
cavanaghl@dnb.com

Lisette Kwong
kwongl@dnb.com

Thor Erling Lund
Consilio Kommunikasjon AS
Telefon: +47 90614451
Epost: tel@consilio.no

Om Dun & Bradstreet

Dun & Bradstreet

+47 22 45 90 00http://www.dnb.com

Dun & Bradstreet er en ledende global leverandør av forretningsdata og analyse som gjør det mulig for bedrifter i hele verden å forbedre forretningsytelsen. Dun & Bradstreets Data Cloud, driver løsninger og leverer innsikt som gir kunder mulighet til å akselerere inntektene, redusere kostnadene, redusere risikoen og transformere virksomheten. Siden 1841 har selskaper i alle størrelser hatt tillit til Dun & Bradstreet for å hjelpe dem med å håndtere risiko og avsløre muligheter.

Følg pressemeldinger fra Dun & Bradstreet

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Dun & Bradstreet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Dun & Bradstreet

Ny analyse: Over 4 500 bedrifter står i fare for å gå konkurs2.4.2024 10:00:00 CEST | Pressemelding

Oslo, 2. april, 2024 – En fersk prognose fra det globale data- og analyseselskapet Dun & Bradstreet viser at 4 588 norske virksomheter står i fare for å gå konkurs i løpet av de neste 12 månedene. Prognosen for første kvartal 2024 er 7 prosent høyere enn situasjonen ved første kvartal 2023. «Konkursrisikoen øker på tvers av næringslivet» sier Kari Mette Almskog, administrerende direktør i Dun & Bradstreet i Norge.

Konkursnedgang på 20 prosent i januar2.2.2024 09:30:00 CET | Pressemelding

Oslo, 2. februar, 2024 – Konkurstallene i januar er ned 20 prosent, sammenlignet med januar 2023. Flere bedrifter har gått konkurs i januar i år enn tilsvarende måned i de relativt sett lave pandemiårene, men færre sammenlignet med årene før pandemien. – Året er fortsatt veldig ungt, og vi forventer fortsatt at 2024 vil bli et konkursår, sier Kari Mette Almskog, administrerende direktør i Dun & Bradstreet Norge.