Duenger Gruppen blir importør av tilhengermerket Lorries i Norge

Tilhengerimport Norge AS som er et selskap i Duenger konsernet blir importør av tilhengermerket Lorries. – Vi ønsker å ta et større grep om markedet og mener det er fullt mulig å øke salget betydelig av dette merket i Norge, sier salgssjef Ola Simensen i Tilhengerimport Norge AS.
Fra venstre, salgssjef Ola Simensen og daglig leder Fredrik Duenger i Tilhengerimport Norge AS. Foto: Duenger Gruppen

I tillegg til å være en anerkjent importør av Ifor Williams, blir Duenger konsernet med dette importør av totalt to- tilhengermerker i Norge.

- Med denne avtalen blir Tilhengerimport Norge AS en av to hovedpartnere for Lorries i Norge. Satsningen vil bidra til å utvikle vår forretningsstrategi til å bli mer konkurransedyktig i det norske markedet. Vi er trygge på at våre merker vil utvikle seg enda bedre i vår nye organisering, sier Fredrik Duenger, daglig leder i Tilhengerimport Norge AS.

Lorries er et polsk tilhengermerke som blir produsert av STALKO. Selskapet er blant Europas mest kjente innen metallbearbeiding med røtter tilbake til 1980-tallet.

Skal ta større grep om markedet

I over 28 år har de vært store på proffsegmentet. Nå ønsker de å ta et større grep om forbrukermarkedet.

- Lorries er et moderne kvalitetsmerke. Det er et velkjent varemerke som har flere spennende modeller, men i hovedsak skal vi satse mest på snøscooterhengere med aluminiumslokk og båthengere. Det er rett og slett for å komplettere etterspørselen fra våre kunder, forsetter Simensen.

Han er klar på at det vil ta tid å bygge opp merket.

-Vi går nå inn i et relativt nytt marked for oss, men vi har jobbet godt før lanseringen av partnerskapet. For oss er det viktig å ha strategien og organisasjonen klar før vi trykker på. Vi har allerede signert 10 forhandlere som til sammen har 30 utsalgsteder. I tillegg har vi bygget opp et stort lager med over 350 enheter som er klare for utlevering, sier Simensen.

Styrket posisjon

- Avtalen med Lorries om å ivareta ansvaret for tilhengermerket i det norske markedet igjennom eget forhandlernettverk, er en anerkjennelse av gode resultater som vi gjør med andre merker. Det er også en bekreftelse på at Lorries har tiltro til at Duenger konsernet har det som skal til for å øke merkets markedsandel i Norge. Nå står vi i en reise der vi styrker vårt forhold til kundene ytterligere gjennom et bredere sortiment, avslutter Duenger.

Om Tilhengerimport Norge

Tilhengerimport Norge AS er en av to importører av tilhengermerket Lorries i Norge. Selskapet eies og er en del av Duenger Gruppen AS som har hovedkontor på Rudshøgda i Ringsaker kommune. Salget skjer via eget forhandlernettverk.

Fra venstre, daglig leder Fredrik Duenger og salgssjef Ola Simensen i Tilhengerimport Norge AS. Foto: Duenger Gruppen