Du sparer tid med Ice

Ice sitt kundesenter er raskest, her får du svar på under 1 minutt
Kjetil Totland, direktør for kundeservice i Ice.

Kundeserviceavisen.no har testet hvilke kundesenter som svarer raskest, og Ice kom best ut.

– Er det noe folk ikke liker så er det at man kaster bort tiden deres, spesielt når man trenger hjelp. Det er viktig for kunden at vi har god kundeservice, og det innebærer blant annet å svare hurtig. Vi vet alle hvor irriterende det er å sitte i kø på telefonen, eller å prate med en chatbot som ikke hjelper. Kunder hos Ice fortjener bedre, sier Kjetil Totland, direktør for kundeservice i Ice.

Gode kundebehandlere

Første ringetest ble gjort 7.oktober, rundt lunsjtider. Det er da Kundeserviceavisen setter av tid fra sin dag, til å prøve å få tak i noen av de største kundesentrene i Norge. Hos Ice fikk de prate med et menneske i løpet av 58 sekunder – altså under 1 minutt fra de startet samtalen.

– Det er hyggelig å bli lagt merke til. Vi jobber stadig for å få mer tilfredse kunder, og er stolte av jobben vi gjør sammen med kundebehandlerne i Transcom, forteller Totland.

Ikke bare hurtig

Ice har også vunnet i flere kategorier hos Kundeserviceprisen.no for 2022.

• Best på chat på tvers av alle bransjer
  • Best i kategorien mobil
  • Best i kategorien bredbånd

I tillegg havnet Ice på en 2. plass i rangering av Årets Kundesenter 2022 på tvers av alle bransjer.

Målingene hos Kundeserviceprisen.no er gjennomført i 192 ulike kundesentre, via 4800 henvendelser som er utført over en periode på 4 måneder.

Kjetil Totland, direktør for kundeservice i Ice.