Donald besøker Krisetilstand: Les Kristiansand!

Denne uka andkommer Donald Duck for første gang i historien Kristiansand, for anledningen, også kalt Krisetilstand i en ny Donald-historie!
Var Donald-redaksjonen synske da de laget denne historien? Det kan vi ikke svare på, men er glade for at endene våre endelig besøker det glade Fjørlandet ...

Donaldtegner Arild Midthun har laget en undersjøisk dyrefortelling fra det blide Fjørlandet og det sagnomsuste Doggerland. Endene legger turen til dyreparken og tar et duck ned i det dype havet utenfor Fjørlandskysten. Dessuten byr bladet på et spesialtegnet kart over Krisetilstand med dertil duckifiserte lokale kjendiser og stedsnavn. Se opp for apen Umulius, fotballkommentator Gjesper Mattgrisen, skuespiller Banne Formue, Fjonmunn Stivsvansen, Fjør Arena og Fjørlandssenteret!

–  Det er spesielt fint for meg å ta med våre nebbete venner til «det smørblide Fjørlandet», siden jeg har tre nevøer i Kristiansand. Og selv om Donalds nevøer har helt rett når de sier at «det er bedre å bry seg om de ville dyrene som lever nå, enn å gjenskape mammuter og ullhårete neshorn», var det veldig gøy å vise og forklare våre Donald-lesere hvordan steinalderens Doggerland kan ha sett ut, sier Donald-tegner Arild Midthun.

–  Norsk sommer har mye å by på, også for ender, så det var på høy tid at Donald Duck og nevøene tok turen til Fjørlandet! Jeg er godt fornøyd med at vi både klarer å lage en fleibete og spennende historie fra Krisetilstand, og at vi samtidig får inn læring. Her kan små og store både lære litt om Fjørlandet OG om Doggerland, det forsvunne landet på bunnen av Nordsjøen, sier Donald-redaktør Marius Molaug.

Fortid og nåtid krasjer sammen i Donalds besøk til Krisetilstand!
Kart over Krisetilstand - Andeby-style!