Dokset og Døvle cupfinaledommere

Emilie Rodahl Dokset og Trond Ivar Døvle skal lede cupfinalen for henholdsvis kvinner og menn.

Emilie Rodahl Dokset representerer Bækkelaget SK og hun debuterte som dommer i Toppserien i 2012, med kampen LSK - Sandviken som også er årets finalelag.

Hun har dømt 82 kamper i Toppserien og ble FIFA dommer i 2018. Dette blir hennes andre finale, hun dømte også finalen i 2014.

- Jeg er veldig glad for oppnevnelsen til cupfinaleoppdraget. Selv om jeg har dømt en finale tidligere, er det alltid en stor ære å bli oppnevnt til cupfinalen. Teamet og jeg skal forberede oss optimalt og gjøre vårt ytterste for at dette blir en fantastisk opplevelse, sier Emilie Rodahl Dokset.

Hun får med seg følgende i dommerteamet:

Assistentdommer: Silje Elisabeth Thoresen, Bækkelaget SK

Assistentdommer: Marit Skurdal, Oppsal IF

4. dommer: Sarah Fatemeh Zangeneh, Nordstrand IF

Trond Ivar Døvle representerer Fjellhamar. Han debuterte i Eliteserien i 2009 og har dømt 124 kamper.

- Jeg er veldig glad for oppnevnelsen til cupfinaleoppdraget. For en som er over middels interessert i fotball, er det veldig artig å være en av aktørene på fotballens nasjonaldag. Jeg og teamet ser veldig fram til opplevelsen, og vi skal gjøre alt vi kan for å skape gode rammer for kampen, slik at det blir en fest for både lagene og deres supportere, sier Trond Ivar Døvle.

Han får med seg følgende i dommerteamet:

Assistentdommer: Morten Jensen, Fjellhamar

Assistentdommer: Eivin Hansen, Grorud IL

4. dommer: Kristoffer Hagenes, Hovding

5. dommer: Runar Langseth, Kolstad Fotball

For ytterligere informasjon eller kommentarer, kontakt:

Dommersjef Terje Hauge, mobil 91804759

Valgkomiteens innstilling til nytt forbundsstyre7.1.2021 09:52:16 CETPressemelding

Valgkomiteen i Norges Fotballforbund har avsluttet sitt arbeid og innstiller enstemmig på følgende sammensetning av forbundsstyret til forbundstinget i mars 2021: President: Terje Svendsen, Rosenborg BK Ikke på valg Visepresident 1: Ane Guro Skaare-Rekdal, Ottestad IL Ny for 2 år Visepresident 2: Arne Larsen Økland, Bryne FK Gjenvalg 2 år Styremedlemmer: Gunnhild Lærum, Lillestrøm SK Ikke på valg Malin Frantzen Øiseth, Fet IL Ikke på valg Leon Jarle Aurdal, Aalesunds FK Ikke på valg Jon Mørland, Heming IL Gjenvalg 2 år Kristine Haugen, Lavangen IL Ny for 2 år Les mer om valgkomiteens kriterier og vurdering av de nye kandidatene til forbundsstyret på fotball.no

PRIV.RED: Akkrediteringsinformasjon for kvalifiseringskamp Eliteserien22.12.2020 11:44:20 CETPressemelding

Mandag 28/12 spilles den siste og avgjørende kvalifiseringskampen om plass i Eliteserien 2021. Oppgjøret spilles som én avgjørende kamp på nøytral bane, Intility Arena. Lagene som møtes er vinneren av kvalifiseringsspillet i OBOS-ligaen og laget som ender som nummer 14 i Eliteserien 2020. Kampinformasjon: Dato: 28. desember 2020 Sted: Intility Arena, Oslo Lag A – Lag B Avspark kl. 17.00 Akkrediteringsfrist: 26/12 kl. 15.00 Send inn forespørsel om akkreditering her

PRIV.RED: Link til stream av dagens pressekonferanse3.12.2020 11:39:01 CETPressemelding