Døgnåpen McDonald’s ved Kvadrat skaper 20 nye arbeidsplasser

Fra og med 1. desember blir McDonald’s-restauranten ved Kvadrat døgnåpen. I den forbindelse ansetter franchisetaker Ronny Sigbjørnsen 20 nye medarbeidere til restauranten.

-Flere har etterspurt døgnåpen restauranter her i Stavanger og Sandnes-regionen, og vi er derfor glade for å kunne imøtekomme denne etterspørselen. Samtidig er det ekstra hyggelig at dette er med på å skape nye arbeidsplasser, sier franchisetaker Ronny Sigbjørnsen.

Snart 100 ansatte ved en av Norges beste arbeidsplasser

Når McDonald’s ved Kvadrat blir døgnåpen fra desember, nærmer restauranten seg 100 ansatte. Dette blir derfor en av Norges største McDonald’s-restauranter i antall ansatte. Sigbjørnsen tror at McDonald’s sin posisjon som Norges tredje beste arbeidsplass, er noe av årsaken til at mange søker seg til kjeden.

- Vi opplever at spesielt unge ønsker å opparbeide seg arbeids- og ledererfaring hos oss, og at dette kan være et fint sted å jobbe ved siden av studiene. Mange har også lagt merke til at McDonald’s er kåret til Norges tredje beste arbeidsplass av Great Place To Work-organisasjonen, noe som gjør at det blir spesielt attraktivt å jobbe hos oss. Stillingene i restauranten blir fordelt på heltids- og deltidsstillinger, og de ansatte virker svært motiverte til å tilby våre velkjente produkter hele døgnet, sier Sigbjørnsen.

God erfaring med døgnåpent fra McDonald’s på Klepp

Sigbjørnsen har allerede erfaring med døgnåpne restauranter, blant annet fra McDonald’s på Klepp, som åpnet for 24-timers drift for et drøyt år siden.

-Erfaringene fra Klepp har vært utelukkende positive, og vi tar med oss disse når vi nå går inn med døgnåpen drift ved Kvadrat, sier Sigbjørnsen.