Dobler kapasiteten på strategisk kunderådgivning
Entra etablerte i 2020 et team for strategisk rådgivning innen arbeidsplassutforming, og etter pandemien har etterspørselen etter denne type tjenester virkelig skutt fart. Rådgiverne hentes inn når nye arbeidsplasskonsepter skal vurderes. En økende andel bedrifter innser at intern kompetanse ikke er tilstrekkelig alene og søker derfor profesjonell involvering og rådgivning for å forme sin arbeidsplass. Bedriftene ønsker som oftest bistand i forbindelse med flytteprosesser og i situasjoner hvor dagens kontorløsning ikke fungerer optimalt eller er tilpasset en ny og hybrid arbeidshverdag. Nå har en av landets største tilbydere av kontorlokaler ansatt ytterligere to rådgivere i Thomas Kalvenes og Eline Gedde-Dahl for å kunne bistå enda flere eksisterende som potensielle kunder med å gjøre arbeidshverdagen best mulig.
Erfarne rådgivere
Thomas Kalvenes har erfaring med organisasjonsutvikling og endringsledelse fra blant annet KPMG og Netcompany. Han har en mastergrad innen rådgivningsvitenskap og en bachelor innen HR- og personalledelse.
Eline Gedde-Dahl er rekruttert internt, og hun har erfaring som eiendomssjef og rådgiver i Entra i tillegg til leietakerrådgivning i Malling & Co. Gedde-Dahl er utdannet innen prosjektledelse fra BI i tillegg til blant annet lederutviklingsprogram i samspill og ledelse fra AFF ved Norges Handelshøyskole.
Øvrige rådgivere i teamet er Maria Hope og Carine Blyverket, som begge har lang fartstid fra området og har utdanninger innen endringsledelse, organisasjonsutvikling og -psykologi.
– Entra ønsker å skape Norges beste fagteam innen fremtidens arbeidsliv og vi er derfor svært fornøyde med å ha fått med oss to erfarne, kunnskapsrike og pedagogisk sterke rådgivere i Eline og Thomas. Begge er godt i gang med prosesser mot flere kunder som allerede nyttiggjør seg av deres kompetanse, sier Maria Hope.
Utfordringer i kø
Det strategiske rådgiverteamet opplever at mange bedrifter har utfordringer knyttet til hvilken rolle kontoret skal ha i tiden fremover. Er det en ting rådgiverne liker, så er det å løse utfordringer.
– Det mest tilfredsstillende med jobben er å se at det å jobbe tett sammen med kundene gjennom systematiske prosesser, gir resultater og løser de utfordringene som kundene måtte ha. En mer tilpasset arbeidsplass bidrar til høyere effektivitet og en arbeidshverdag som blir mer smidig og med mindre frustrasjon for så vel medarbeidere som ledere, sier Thomas Kalvenes.
Entras erfaring tilsier at det er viktigere enn noen gang å tilpasse arbeidsplassen til morgendagens arbeidsliv. Arbeidstakere i dag stiller rett og slett større krav til arbeidsplassen enn tidligere. Ser ikke medarbeidere en tydelig verdi ved å jobbe fra kontoret, forblir mange på hjemmekontoret.
– Økt fleksibilitet med mer hjemmekontor har definitivt kommet for å bli, og det fungerer godt for visse typer arbeidsoppgaver i tillegg til at det gjør hverdagslogistikken enklere for mange. Likevel er det viktig å understreke at kontoret fortsatt spiller en uunnværlig rolle når det kommer til kreative prosesser, samhandling og som kulturbærer. I dagens pressede arbeidsmarked opplever dessuten flere arbeidsgivere at det å kunne tilby en attraktiv og fleksibel arbeidsplass kan være en avgjørende faktor for å beholde og tiltrekke seg de beste hodene, sier Eline Gedde-Dahl.
Mer enn fysiske endringer
Et godt tilpasset arbeidsmiljø handler ikke bare om å gjøre fysiske endringer og tilpasninger på kontoret, men like mye om å finne et arbeidsplasskonsept som er i tråd med bedriftens strategi, tjenester, kultur og arbeidsprosesser. Et annet viktig aspekt for å gjøre kontoret mer effektivt og tilpasset en hybrid arbeidshverdag, er å finne tekniske løsninger som gjør kommunikasjon og samhandling smidig og effektiv, uansett om arbeidstakeren jobber her eller der.
For å lykkes med nytt arbeidsplasskonsept bistår også rådgivningsteamet med kompetanse innen endringsledelse og brukeradopsjon.
– Det handler om å ta utgangspunkt i virksomheten og brukernes behov og utfordringer, for deretter å teste og implementere nye konsepter. I tillegg er det helt avgjørende å gi partene tid til å forstå, medvirke og forberede seg på endringen de står overfor. Erfaringsmessig er en bred involvering av organisasjonen et viktig suksesskriteria for å hente ut fremtidige gevinster av et nytt arbeidsplasskonsept, sier Hope.
Skal ikke være skomakerens barn
Hvordan står det så til med kontorspesialisten Entra og deres egne kontorlokaler?
– Som mange av kundene våre så har vi innsett at våre egne kontorlokaler, som opplevdes som hensiktsmessige før, ikke lenger er like fleksible og tilrettelagt våre endrede behov, sier Hope, og fortsetter:
– Vi skal ikke bli som «skomakerens barn», og derfor er vi nå i gang med et kontorprosjekt hvor vi inkluderer en rekke medarbeidere og ledere ved vårt hovedkontor i Posthuset. Ambisjonen er selvfølgelig at også vi møter våre nye behov på en best mulig måte.
De som leder prosjektet, er nettopp de nye rådgiverne Thomas Kalvenes og Eline Gedde-Dahl.
Kontakter
Kristian Røise Dahl, kommunikasjonsrådgiver i Entra, tlf. 958 41 992, epost: krda@entra.no
Bilder
Om Entra ASA
Entra er et av Norges ledende selskaper innen forvaltning og utvikling av næringseiendommer. Entra eier og drifter over 80 bygg, med et samlet areal på omlag 1,3 millioner kvadratmeter, i Oslo, Sandvika, Drammen og Bergen. Entra har en solid kundeportefølje med en høy andel offentlige leietagere. Selskapets forretningsstrategi er å være ledende på kundeopplevd kvalitet, levere lønnsom vekst og å være miljøledende i bransjen.
Følg pressemeldinger fra Entra ASA
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Entra ASA på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Entra ASA
Ny teknologi skal kutte energi og utslipp i Entras eiendomsportefølje på 1,3 millioner kvadratmeter24.10.2024 08:58:34 CEST | Pressemelding
(Oslo/Stavanger, 24. oktober 2024) Entra investerer i ny teknologi og har inngått avtale med det norske energiteknologiselskapet Noova Energy Systems om energioppfølging og miljørapportering i hele eiendomsporteføljen. Løsningen gir bedre kontroll på energidata, kostnader og rapporter. Nå blir det enklere for leietakere å få oversikt over eget energiforbruk – og jobbe med egne måltall på bærekraft.
Holberg signerer ny avtale med Entra25.9.2024 11:57:44 CEST | Pressemelding
(Bergen, 25. september 2024) Holberg Fondsforvaltning har signert en leieavtale med Entra og flytter inn i nye, sentrale kontorlokaler i Bergen. Avtalen omfatter 900 kvadratmeter og har en varighet på ti år.
Entra signerer rammeavtale med Carrot20.9.2024 09:58:09 CEST | Pressemelding
(Oslo, 20. september 2024) Carrot føyer seg inn i rekken av innovative norske teknologiselskaper som har signert med eiendomsselskapet Entra. Entra vil med det nye samarbeidet levere enda bedre kundeopplevelser og styrke satsingen på bærekraft.
Entra har ferdigstilt prosjekt i Sandvika: Fra parkeringsplass til skole på ett år3.9.2024 10:30:48 CEST | Pressemelding
(Sandvika, 3. september 2024) For litt mer enn ett år siden var tomten en grå og bortgjemt parkeringsplass. Nå står en åtte etasjer høy videregående skole der – midt i Sandvika sentrum. Akademiet videregående skole åpnet som planlagt til skolestart, og 170 elever har fullført de to første skoleukene i det nye bygget.
Vann- og avløpsetaten signerer med Entra og flytter til Bryn13.6.2024 10:01:23 CEST | Pressemelding
(Oslo, 13. juni 2024) Vann- og avløpsetaten i Oslo kommune har signert en ny leieavtale med Entra. Avtalen omfatter nesten 10.000 kvadratmeter med næringslokaler i Brynsengfaret 6.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom