DNV sikrer seg stor rammeavtale med Vår Energi

Høvik: Vår Energi har tildelt DNV en omfattende rammeavtale innen helse, miljø, sikkerhet og kvalitet.
STOR AVTALE. Vår Energi har valgt DNV som leverandør av rådgivnings- og verifikasjonstjenester innen områdene helse, miljø, sikkerhet og kvalitet. Foto: Adobe Stock / Volkonskaya

Rammeavtalen omfatter rådgivnings- og verifikasjonstjenester innen områdene helse, miljø, sikkerhet og kvalitet, på fagspråk gjerne referert til som HSSEQ, i tillegg til tekniske tjenester.

– Vi ser frem til et langsiktig samarbeid innenfor et område som er svært viktig for oss. Jeg er i tillegg glad for å se at vi inngår kontakter med selskaper som har lokal tilstedeværelse, noe som vil bidra til økt aktivitet for næringslivet i Stavanger-regionen, sier VP Safety & Sustainability i Vår Energi, Ove M. Helle.

Rammeavtalen kategoriseres som stor i DNV-sammenheng. Den varer i fem år, og kan forlenges i opptil tre år.

Jan Egil Sæberg, områdedirektør for Norge og Eurasia, Energy Systems i DNV, forteller at Vår Energi er den nest-største produsenten av olje på norsk sokkel, og at samarbeidet mellom de to selskapene strekker seg over flere år. Tidligere i år ble DNV tildelt en treårig inspeksjonskontrakt som dekker alle Vår Energis installasjoner til havs.

– Vi har i en årrekke bistått Vår Energi med å utvikle, bygge og drifte offshoreinstallasjoner i Norge. Dette gjør at vi kjenner Vår Energi og deres installasjoner meget godt, og at vi er i en god posisjon til bistå dem ytterligere med å utvikle virksomheten sin på sokkelen på en trygg, effektiv og miljø- og klimavennlig måte i årene som kommer, sier Sæberg.

FAKTABOKS

DNV er et globalt selskap innen kvalitetssikring og risikohåndtering med tilstedeværelse i over 100 land. Enten det dreier seg om godkjenning av et nytt skipsdesign, optimering av energiproduksjonen fra en vindmøllepark, analyse av sensordata fra en gassrørledning eller sertifisering av verdikjeden til en matprodusent, hjelper DNV bedrifter med å ta gode og riktige beslutninger og øke tilliten til virksomheten, produktene og tjenestene deres.

Siden 1864 har selskapets formål vært å sikre liv, verdier og miljøet. Med unik teknisk ekspertise og uavhengighet bistår DNV sine kunder med å forbedre sikkerhet, effektivitet og bærekraft, og med å takle de globale omstillinger de møter.

Tidligere i 2021 slo stiftelsen sammen forretningsområdene olje, gass og fornybar energi. 4000 energieksperter er samlet i nye forretningsområdet, Energy Systems.

Fra 1. mars 2021 byttet DNV GL navn til DNV.

Lær mer på www.dnv.com
Mer om DNV i energisektoren www.dnvgl.com/power-renewables

Kontaktperson:

* DNV, Energy Systems, kommunikasjonsrådgiver, Anders Lindgren,
e-post: anders.lindgren2@dnv.com mobil 901 32 880

* DNV, Energy Systems, Market Area Manager, Norge og Eurasia, Jan Egil Sæberg,
e-post: jan.egil.saberg@dnv.com

* Vår Energi, kommunikasjonsrådgiver, Jan Eirik Gjerdevik,
e-post: jan.eirik.gjerdevik@varenergi.no

FORNØYD. Jan Egil Sæberg, områdedirektør for Norge og Eurasia, Energy Systems i DNV, ser fram til å levere flere tjenester til Vår Energi. Foto. DNV