DNV sikrer seg stor rammeavtale med Vår Energi

Høvik: Vår Energi har tildelt DNV en omfattende rammeavtale innen helse, miljø, sikkerhet og kvalitet.

STOR AVTALE. Vår Energi har valgt DNV som leverandør av rådgivnings- og verifikasjonstjenester innen områdene helse, miljø, sikkerhet og kvalitet. Foto: Adobe Stock / Volkonskaya

Rammeavtalen omfatter rådgivnings- og verifikasjonstjenester innen områdene helse, miljø, sikkerhet og kvalitet, på fagspråk gjerne referert til som HSSEQ, i tillegg til tekniske tjenester.

– Vi ser frem til et langsiktig samarbeid innenfor et område som er svært viktig for oss. Jeg er i tillegg glad for å se at vi inngår kontakter med selskaper som har lokal tilstedeværelse, noe som vil bidra til økt aktivitet for næringslivet i Stavanger-regionen, sier VP Safety & Sustainability i Vår Energi, Ove M. Helle.

Rammeavtalen kategoriseres som stor i DNV-sammenheng. Den varer i fem år, og kan forlenges i opptil tre år.

Jan Egil Sæberg, områdedirektør for Norge og Eurasia, Energy Systems i DNV, forteller at Vår Energi er den nest-største produsenten av olje på norsk sokkel, og at samarbeidet mellom de to selskapene strekker seg over flere år. Tidligere i år ble DNV tildelt en treårig inspeksjonskontrakt som dekker alle Vår Energis installasjoner til havs.

– Vi har i en årrekke bistått Vår Energi med å utvikle, bygge og drifte offshoreinstallasjoner i Norge. Dette gjør at vi kjenner Vår Energi og deres installasjoner meget godt, og at vi er i en god posisjon til bistå dem ytterligere med å utvikle virksomheten sin på sokkelen på en trygg, effektiv og miljø- og klimavennlig måte i årene som kommer, sier Sæberg.

FAKTABOKS

DNV er et globalt selskap innen kvalitetssikring og risikohåndtering med tilstedeværelse i over 100 land. Enten det dreier seg om godkjenning av et nytt skipsdesign, optimering av energiproduksjonen fra en vindmøllepark, analyse av sensordata fra en gassrørledning eller sertifisering av verdikjeden til en matprodusent, hjelper DNV bedrifter med å ta gode og riktige beslutninger og øke tilliten til virksomheten, produktene og tjenestene deres.

Siden 1864 har selskapets formål vært å sikre liv, verdier og miljøet. Med unik teknisk ekspertise og uavhengighet bistår DNV sine kunder med å forbedre sikkerhet, effektivitet og bærekraft, og med å takle de globale omstillinger de møter.

Tidligere i 2021 slo stiftelsen sammen forretningsområdene olje, gass og fornybar energi. 4000 energieksperter er samlet i nye forretningsområdet, Energy Systems.

Fra 1. mars 2021 byttet DNV GL navn til DNV.

Lær mer på www.dnv.com
Mer om DNV i energisektoren www.dnvgl.com/power-renewables

Kontaktperson:

* DNV, Energy Systems, kommunikasjonsrådgiver, Anders Lindgren,
e-post: anders.lindgren2@dnv.com mobil 901 32 880

* DNV, Energy Systems, Market Area Manager, Norge og Eurasia, Jan Egil Sæberg,
e-post: jan.egil.saberg@dnv.com

* Vår Energi, kommunikasjonsrådgiver, Jan Eirik Gjerdevik,
e-post: jan.eirik.gjerdevik@varenergi.no

FORNØYD. Jan Egil Sæberg, områdedirektør for Norge og Eurasia, Energy Systems i DNV, ser fram til å levere flere tjenester til Vår Energi. Foto. DNV

DNV er et globalt selskap innen kvalitetssikring og risikohåndtering med tilstedeværelse i over 100 land. Gjennom sin brede erfaring og ekspertise fremmer DNV sikkerhet, effektivitet og bærekraft, setter bransjestandarder og inspirerer til nye løsninger. Enten det dreier seg om godkjenning av et nytt skipsdesign, optimering av energiproduksjonen fra en vindmøllepark, analyse av sensordata fra en gassrørledning eller sertifisering av verdikjeden til en matprodusent, hjelper DNV bedrifter med å ta gode og riktige beslutninger og øke tilliten til virksomheten, produktene og tjenestene deres.

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra DNV på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

DNV med melding til COP26: Paris-målene er oppnåelige, men forutsetter massiv forflytning av kapital30.9.2021 07:00:00 CEST | Pressemelding

Finanssektoren vil spille en nøkkelrolle i energiomstillingen og sektoren står foran en rekke utfordringer vedrørende prising av risiko for langsiktige prosjekter. Nødvendig finansiering av energiomstillingen forutsetter politiske tiltak og forutsigbarhet. 30. september 2021: Dersom målene i Parisavtalen skal nås kreves det en rask holdningsendring og en massiv forflytning av kapitalen, uttaler DNV i spesialrapporten Financing the Energy Transition. Skal verden nå 1,5-gradersmålet, må utslippene nær halveres innen 2030. DNV anslår at utslippene kun kommer til å reduseres med 9 prosent, og at verden vil ha brukt opp karbonbudsjettet til 1,5-gradersmålet allerede innen 2029. En rettferdig og rask energiomstilling trenger betydelig økt involvering fra investorer, banker og myndigheter. For investorer kan det være krevende å prise inn risiko i energiprosjekter som varer i flere tiår. Mange av disse gjelder ny teknologi som er essensielle for en hurtig energiomstilling. Bildet kompliseres y

Klimaendringene gjør at FN ser rødt. DNV ser også muligheter for Norge.30.8.2021 08:00:00 CEST | Presseinvitasjon

Klima har blitt et hett tema i valgkampen, ikke minst som følge av IPCCs siste klimarapport, karakterisert som «Code Red for humanity» av FNs generalsekretør Antonio Guterres. I vår «Energy Transition Outlook» deler vi våre beregninger for hvordan energiomstillingen vil utvikle seg de neste 30 årene. Prognosen er basert på uavhengig forskning, ledet at et dedikert forskningsteam i DNV Norge, med viktige bidrag fra våre globale eksperter samt fagpersoner fra mange norske og internasjonale virksomheter.

Klimaendringene gjør at FN ser rødt. DNV ser også muligheter for Norge27.8.2021 10:28:38 CEST | Presseinvitasjon

Klima har blitt et hett tema i valgkampen, ikke minst som følge av IPCCs siste klimarapport, karakterisert som «Code Red for humanity» av FNs generalsekretør Antonio Guterres. I vår «Energy Transition Outlook» deler vi våre beregninger for hvordan energiomstillingen vil utvikle seg de neste 30 årene. Prognosen er basert på uavhengig forskning, ledet av et dedikert forskningsteam i DNV Norge, med viktige bidrag fra våre globale eksperter samt fagpersoner fra mange norske og internasjonale virksomheter.