Disse taxfree-varene kjøper du mest av

Nøtter og Toffifee er vårt ubestridte favorittsnop blant taxfree-varene på flyet. Det viser salgslistene til taxfreebutikken Airshoppen som tilhører Vings eget flyselskap Thomas Cook Airlines.

Vi nordmenn liker å unne oss noe ekstra når vi først skal ut å reise, og vi begynner allerede før avreise med bestillingen av taxfree-varer på nettet. Nøtter dominerer salgslisten, og listen over de mest populære alkoholholdige drikkevarene viser at vi helst skyller dem ned med Jägermeister, Baileys eller konjakk.

Av skjønnhetsprodukter legger vi oftest Biotherm-produkter og Piz Buin-solkremer i handleposene våre, viser oversikten. Klokkedesigneren Daniel Wellington er populær i Norge, og det synes også på salgslisten for boutiqueprodukter der Daniel Wellington-klokken troner på første plass.

Praktisk løsning

– Reisende benytter seg av taxfree-tilbudet fordi det er et godt vareutvalg, det er mye penger å spare og fordi det er en fin start på ferien å finne varene i flysetet, sier Tonje Fossum, markeds- og kommunikasjonsdirektør i Ving.

Du velger for øvrig selv om du vil ha varene på utreisen eller hjemreisen, eller om du vil ha utvalgte varer hver vei.

– Det er enkelt og greit, raskt og effektivt for begge parter, påpeker Fossum.

Topplister for Norge og de andre nordiske landene:

Godteri Alkohol Skjønnhet Botique
Norge 1. Pittjes Peanuts2. Toffifee3. Pittjes Mix Nuts 1. Jägermeister Bitter2. Baileys Likør3. Bache-Gabrielsen Cognac 1. Biotherm Deo Pure 3-Pack2. Piz Buin Combo Spf 20-103. Biotherm Baume Oil 2-Pack 1. Daniel Wellington unisex-ur2. Anne Klein dameur3. Clean Bed overstrekkslaken til solstol
Sverige 1. Pittjes Peanuts2. Pittjes Mix Nuts 3. Toblerone Gold 1. Tullamore Dew Whisky2. Bombay Sapphire Gin3. Famous Grouse Whisky 1. Piz Buin Combo Spf 20-102. Hawaiian Tropic 3-Pack3. Biotherm Baume Oil 2-Pack 1. Mares Voksen dykkesett2. Anne Klein dameur3. Gant Park Hill II herreur
Danmark 1. Haribo Matadormix 2. Fazer Marianne 3. Toblerone Gold 1. Fernet-Branca Bitter2. Bombay Sapphire Gin3. Tullamore Dew Whisky 1. Boss Ma Vie Edp 50 Ml2. Biotherm Aftersun 400 Ml3. Biotherm Deo Pure 3-Pack 1. Swiss Military Hanowa herreur2. Hugo Boss Driver herreur3. Anne Klein dameur
Finland 1. Toblerone Gold 2. Skippers Pipes 3. Fazer Marianne 1. Renault Cognac2. Otard Cognac3. Larsen Cognac 1. Boss Ma Vie Edp 50 Ml2. Biotherm Deo Pure 3-Pack3. Boss Bottled Deostick 3-Pack

Ving innfører generøse avbestillingsvilkår1.2.2021 08:52:53 CETPressemelding

Som eneste norske større turoperatør åpner Ving for avbestilling inntil 30 dager før avreise på charterreiser denne våren og forsommeren. De midlertidige avbestillingsvilkårene gjelder for nye bestillinger av en charterreise, med avreise til og med 15. juni 2021. For å møte behovet for fleksibilitet under pandemien, tilbyr Ving allerede muligheten for å endre reisen et ubegrenset antall ganger inntil 30 dager før avreise, samt en unik tilbakebetalingsgaranti på syv dager om reisen skulle blir kansellert.

Flere velger tryggheten man får med en pakkereise25.1.2021 12:35:04 CETPressemelding

Etter snart et år med koronavirus og nedstegning er det nå en økt optimisme for at det igjen kan bli mulig å reise på en utenlandsferie i 2021, og det merkes på bestillinger av årets sommerreiser. Usikkerheten rundt reise har også gjort pakkereiser mer relevant enn noensinne, da mange ønsker trygghet ved bestilling. Dette kommer frem av Vings reisepanel der 50 prosent svarer at de er ganske tilbøylige eller mer tilbøylig til å velge en pakkereise nå, enn de var for et år siden.

Salgsstart av vinterreiser for 2021/2022 resulterte i bestillingsløft hos Ving22.12.2020 11:08:29 CETPressemelding

Onsdag 16. desember åpnet Ving salget av neste års vinterreiser, og merket allerede etter noen få dager økt salgstrykk. Mest populært er reiser til Gran Canaria og Tenerife, men også til Thailand øker etterspørselen. Felles for disse destinasjonene er at man finner Vings populære konsepthotell - Sunwing Family Resorts, Sunprime Hotels og O.B.C. by Sunwing, og mange ønsker å sikre favoritthotellene sine allerede nå. I tillegg til Gran Canaria, Tenerife og Thailand kan også turer til Kapp Verde bestilles for neste vinter.

Ving storsatser seg ut av krisen og lanserer ny merkevareidentitet10.12.2020 08:00:00 CETPressemelding

Det nærmer seg slutten på det tøffeste året noensinne for reisebransjen. Ving, Nordens ledende turoperatør med Petter Stordalens Strawberry og Altor som de største eierne, ser nå fremover mot en tid etter pandemien der reiselysten er stor. I dag skriver Ving et nytt kapittel i sin over 60 år lange historie ved å lansere en helt ny identitet og merkevarestrategi, med fokus på flere personlige opplevelser, større valgfrihet og enkelhet, men fortsatt med den samme tryggheten som følger med å reise med Nordens ledende turoperatør.