Dette skjer hos Felleskjøpet på Dyrsku’n

Bondesamvirket med rekordstor stand under landets viktigste møteplass for mat og landbruk.
NORGES STØRSTE: Dyrsku’n er landets største møteplass for mat og landbruk. I år forventes det 800 utstillere til Dyrsku-plassen i Seljord. (Foto: Aasmund Tynning)

Fredag 9. september åpner dørene igjen til det som for mange er årets høydepunkt: Dyrsku’n er tilbake etter gjenåpningen fra pandemien. Den velkjente handels- og landbruksmessa har vært arrangert helt siden 1866, og Felleskjøpet har vært med siden 60-tallet.

– Fredag åpner vi den største standen på Dyrsku’n, så vi skal igjen være en viktig aktør på Dyrsku-plassen, sier organisasjonssjef Anton Ole Evju i Felleskjøpet Agri.

Auksjon og ny traktorserie

Han har vært sentral i planleggingen av standen, helt ned til små detaljer. Felleskjøpet skal ha en egen maskinutstilling på 1,5 mål, et eget telt med messebutikk, kafé og representanter fra ulike forretningsområder.

For første gang skal også Felleskjøpet ha en egen scene i teltet, hvor det vil være program gjennom hele helgen.

For de mange maskininteresserte har Felleskjøpet også fått med seg helt nye modeller av 6R-serien som ble lansert i fjor. Både fredag og lørdag arrangeres det auksjon i teltet, og er du interessert i moderne melkeproduksjon, skal det utstilles en komplett melkerobot hos Felleskjøpet.

Konferanse og konsert

Som alltid vil det også være både kulturelt og faglig innhold hos Felleskjøpet på Dyrsku’n. Både konsernsjef Svenn Ivar Fure og styreleder Anne Jødahl Skuterud vil være til stede for å snakke fag med medlemmer av samvirket, og Felleskjøpet er medarrangør av konferansen Kvinner i Landbruket under Dyrsku’n.

I tillegg blir det garantert mye grønt og gult når fenomenet Hagle stikker innom Felleskjøpet-teltet på fredagen.

– Vi har planlagt til minste detalj. Nå håper vi værgudene ser lyst på Seljord til helgen, sier Anton Ole Evju i Felleskjøpet Agri.

RULLER INN: Den nye 6R-serien fra John Deere har fått svært gode mottakelser etter den ble lansert i november i fjor. Til Dyrsku’n kommer Felleskjøpet med bredt utvalg fra serien i utstillingen. (Foto: John Deere)

Felleskjøpet Agri konsern har en omsetning på 18,7 milliarder og 4 107 ansatte. Felleskjøpet er den viktigste leverandøren av driftsmidler og teknologi til norsk landbruk. Felleskjøpets virksomhet omfatter også eiendomsdrift, brød og bakevarer, utstyr til park og anlegg, samt fôr og utstyr til kjæledyr. Felleskjøpet er et samvirke eid av i overkant 41 tusen bønder. Felleskjøpet er markedsregulator for korn og innkjøps- og salgssamvirke for medlemmene. Felleskjøpets formål er å bidra til å styrke medlemmenes økonomi i landbruksvirksomheten på kort og lang sikt.