Dette er Spekter-styret for det neste året

Bernt Reitan Jenssen, administrerende direktør i Ruter AS, ble i dag gjenvalgt som styreleder i Arbeidsgiverforeningen Spekter. Med seg i styret har en toppledere fra en rekke av Spekters medlemsvirksomheter.

I tillegg til styreleder Reitan Jenssen, består Spekter-styret for 2022/23 av:

• Ingrid Røynesdal, administrerende direktør, Oslo-Filharmonien (styrets nestleder)
  • Åsne Havnelid, administrerende direktør, Norsk Tipping AS
  • Tone Wille, konsernsjef, Posten Norge AS
  • Stig Arild Slørdahl, administrerende direktør, Helse Midt-Norge RHF
  • Inger Cathrine Bryne, administrerende direktør, Helse Vest RHF
  • Håkon Haugli, administrerende direktør, Innovasjon Norge
  • Øystein Mæland, administrerende direktør, Akershus universitetssykehus HF

Varamedlemmer til styret:

• Håvard Selby Ebbestad, administrerende direktør, Fürst medisinsk laboratorium
  • Birte K. W. Sjule, administrerende direktør, Sporveien Trikken AS
  • Vibeke Fürst Haugen, kringkastingssjef, NRK
  • Nina Refseth, museumsdirektør, Stiftelsen Norsk Folkemuseum

Spekters styre for 2022/23 med varamedlemmer og administrerende direktør. Foran fra venstre: Tone Wille; Vibeke Fürst Haugen; Nina Refseth, Anne-Kari Bratten (adm.dir.); Øystein Mæland, Håvard Selby Ebbestad, Bernt Reitan Jenssen (styreleder) og Åsne Havnelid. 2. rekke f.v.: Birte K. W. Sjule og Inger Cathrine Bryne. Bak f.v.: Håkon Haugli, Stig Arild Slørdal og Ingrid Røynesdal (nestleder). Foto: Thomas T. Kleiven.

Fridtjof Nansens vei 19

Enighet med LO-forbundene Creo og NTL om pensjon for teatre, orkestre og operaene5.5.2022 06:10:29 CEST | Pressemelding

- Spekter og våre medlemmer er fornøyd med at vi med bistand fra riksmeklerens kontor har funnet kompromisser og kommet til enighet med Creo og NTL om pensjon i teatre, orkestre og operaene. Vi håper det også vil være mulig å komme til enighet med Fagforbundet i mekling neste uke, slik at vi unngår en ny kulturstreik, sier Spekters administrerende direktør Anne-Kari Bratten.