Dette er Norges beste entrecôte

– Det er utrolig moro og motiverende for både Coop og Fatland at vi nok en gang hevder oss i toppen. Disse resultatene bekrefter at vi driver innovasjon med den beste kvaliteten. Alt basert på norsk kjøtt fra den norske bonden, sier Dorthe Gill Brudvik, direktør for Egne merkevarer i Coop Norge.
NM i kjøttprodukter er en konkurranse som arrangeres årlig av Kjøtt- og fjørfebransjens Landsforbund. Hvert annet år det fokus på henholdsvis grill- og julemat, og denne våren var det grill- og spekemat som sto for tur.
Coop Entrcôte black garlic tok gullet og den gjeve norgesmestertittelen i klassen Grillkjøtt. Coop vant også gullmedalje for produktene Coop Chorizo, Coop Beefy sausage, Coop Morrpølse og Coop Får Indrefilet Black Garlic. I tillegg fikk Coop syv sølvmedaljer, seks bronsemedaljer og spesialprisen "Årets stjerneskudd" for Coop Dragefilet roasted jalapeño. Det er en innovasjonspris som kun deles ut de årene dommerne finner noe helt spesielt.
– Det er ekstra stas at vi vant "Årets stjerneskudd" for Coop Dragefilet roasted jalapeño. Vi er opptatt av å bruke mest mulig av dyret, og dragefilet er en stykningsdel som historisk sett ikke er mye brukt. Det er et godt marmorert kjøttstykke som gjør at det kjøttet blir både saftig og smaksrikt, og vi tror det er et produkt som flere vil få øynene opp for i sommer, sier Brudvik.
Coop forventer å selge Grill Perfekt-produkter for over 500 millioner kroner gjennom sommeren. I tillegg til grillprodukter fra andre merkevarer.
– Nå gleder vi oss til grillsesongen virkelig skyter fart, sier Brudvik.
I år var 618 produkter fra 65 kjøttprodusenter påmeldt arrangementet som fant sted på Sentralen i Oslo. Rundt 20 dommere vurderte hvert enkelt produkt etter kriterier som råvare, utseende, lukt, smak og konsistens.
Dette er prisene Coop mottok under NM i kjøttprodukter:
Norgesmester:
Coop Entrecôte Black Garlic
Gullmedalje:
Coop Entrecôte Black Garlic
Coop Chorizo
Coop Beefy sausage
Coop Morrpølse
Coop Får Indrefilet Black Garlic
Sølvmedalje:
Coop Spicy chicken
Coop Bratwurst urøkt
Coop Black Garlic sausage
Coop Skinny burgers
Coop Lammekotelett, marinert
Coop Nakkekotelett med ramsløk
Coop Grillfilet BBQ
Bronsemedalje:
Coop Middelhavssalami
Coop Classic burgers
Smak Big beefy gourmet burger
Coop Grillspyd spicy lemon
Coop Flank steak 4-pepper
Coop Dragefilet Roasted jalapeño
Spesialpris - «Årets stjerneskudd»:
Coop Dragefilet roasted jalapeño
Kontakter
Harald KristiansenKommunikasjonssjef i Coop Norge
Tel:+47 905 99 726harald.kristiansen@coop.noBilder


Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,5 millioner medlemmer og familiemedlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Tidenes laveste plastposesalg i Coop!1.7.2025 13:53:27 CEST | Pressemelding
Coops kunder og medlemmer har aldri kjøpt færre plastposer enn i juni i år. Forbruket er mer enn halvert på tre år. Det betyr at tiltakene virker og at EUs mål om maksimalt 40 poser pr. år pr. innbygger kommer stadig nærmere.
Coop Norge og Zeta Display inngår avtale om Retail Media-løsning19.6.2025 12:00:00 CEST | Pressemelding
Coop Norge og ZetaDisplay Norway AS kunngjør i dag et nytt og strategisk samarbeid for leveranse av en fremtidsrettet Retail Media-løsning i butikk. Avtalen markerer en viktig milepæl for begge selskaper, har som mål å styrke kundeopplevelsen og tilby annonsører en moderne, datadrevet kommunikasjonsplattform i dagligvarehandelen.
Salgsboom på jordbær denne våren – nå kommer de norske bærene17.6.2025 09:59:10 CEST | Pressemelding
Nordmenn har spist rekordmye jordbær denne våren. I løpet av mai og så langt i juni har Coops dagligvarekjeder solgt over tre millioner jordbærkurver, en økning på over 400 000 kurver fra samme tid i fjor. Dette har nesten utelukkende vært importerte bær, men når butikkene nå fylles med norske jordbær forventes rekordsalg.
Tilbakekaller Coop Prinsessestang i Midt-Norge3.6.2025 12:13:48 CEST | Pressemelding
Coop kaller tilbake «Coop Prinsessestang 350g» i Midt-Norge etter at produktet er levert med feil etikett. Bakverket inneholder mandler og hasselnøtter, men dette fremkommer ikke på etiketten.
Ny avtale skal sikre flere barn plass i idretten: Norges idrettsforbund blir ny partner i Coop-dugnaden30.5.2025 09:59:06 CEST | Pressemelding
Norges idrettsforbund og Coop Norge har inngått et viktig samarbeid med mål om å bidra til at flere barn får muligheten til å delta i idrett uavhengig av familiens økonomi.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom