Dale of Norway

Dette er den offisielle OL-genseren for hele den norske OL-troppen 2018: Designet og strikket i Norge

Dale of Norway har designet over femti offisielle gensere for alle Olympiske vinterleker og Verdensmesterskap siden 1956.
Langrennsutøvere i den offisielle OL-genseren 2018.

Siden Vinter-OL 1956 i Cortina har Dale of Norway vært offisiell leverandør til Norges Skiforbund, og har produsert nye design hvert år. De har avtale med både de norske landslagene i langrenn, alpint og til hele den Olympiske troppen. Dale of Norway har også levert flere offisielle gensere til Den Internasjonale Olympiske Komité.

OL PASSION - NY OFFISIELL OL-GENSER FOR DEN NORSKE OL-TROPPEN 2018
OL Passion er den nye offisielle OL-genseren, laget eksklusivt for den norske OL-troppen til vinter-OL 2018 i Pyeongchang, Sør-Korea. Den er i supermyk og lett merino-ull i en førsteklasses holdbar kvalitet, og passer like godt til bruk inne som ute. Designet er inspirert av 1950-tallets norske sportsgensere med en stripe over brystet, som her er kombinert med dalende snø. Over stripen anvendes det tradisjonelle korset som i gamle dage ble strikket inn i gensere som beskyttelse mot det onde. Det flagg-fargede korset over hjertet symboliserer lidenskap for landet ditt og de Olympiske leker, og flaggstripene gjentas i halsen. Tilgjengelig for herre, dame og barn med matchende pannebånd og lue. Genseren er designet og strikket i Norge av Dale of Norway.

Se www.daleofnorway.com for mer informasjon.

KLARGJØRING TIL MEDIA:
Det har i det siste vært en del ukorrekt presseomtale hvor OL-genseren har blitt blandet sammen med en Viking-genser Dale har utviklet for Alpinlandslaget, som kaller seg «Attacking Vikings». Viking-genseren inneholder norrøne runetegn som er vårt gamle skriftspråk, og en del av norsk historie i ca. 2000 år. Dette har imidlertid ingenting med denne OL-genseren å gjøre, som er et helt annet design. Under OL kan kun OL-genseren brukes av utøverne.

For mer informasjon, kontakt:
Markedsansvarlig Astrid Lundvang
E-mail: astrid@dale.no

Langrennsutøvere i den offisielle OL-genseren 2018.
Alpinlandslaget i den offisielle OL-genseren 2018.
Aksel Lund Svindal i den offisielle OL-genseren 2018.
Familiebilde med  offisielle OL-genseren 2018.
Familiebilde med offisielle OL-genseren 2018.

Om Dale of Norway

Dale of Norway

5722 Dalekvam

56 59 54 00http://www.daleofnorway.com

Dale of Norway er en av svært få tekstilbedrifter som fortsatt har produksjon i Norge. Bedriften har vært synonym med eksepsjonell kvalitet siden oppstarten i 1879. Dale of Norway er en unik, norsk merkevare med global distribusjon, internasjonalt anerkjent for kvalitetsprodukter i 100% ull.

Følg pressemeldinger fra Dale of Norway

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Dale of Norway på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Dale of Norway

Dale of Norway er ikke konkurs30.9.2022 08:57:57 CEST | Pressemelding

I går ble det kjent at Dale Fabrikker er slått konkurs. Det har kommet mange henvendelser til Dale of Norway etter at dette ble kjent, da mange tror at Dale Fabrikker og Dale of Norway fortsatt er samme selskap. Dale of Norway vil derfor presisere at konkursen gjelder Dale Fabrikker og ikke berører Dale of Norway. Dale Fabrikker ble skilt ut som et eget selskap allerede i 1991. Siden den gang har Dale of Norway vært et selvstendig selskap. Dale of Norway har fortsatt tekstilproduksjon på Dale i Vaksdal kommune, et steinkast unna der det hele startet i 1879. Dale of Norway har siden 60-tallet holdt til i egne lokaler, mens det konkursrammede eiendomsselskapet Dale Fabrikker har holdt til i de gamle, opprinnelige fabrikklokalene på Dale.